لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۸

سپاه پاسداران: یگان صابرین در سوریه حضور دارد


عکس مربوط به نیروهای سپاه است که پیش از این در سوریه کشته شدند.
عکس مربوط به نیروهای سپاه است که پیش از این در سوریه کشته شدند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تایید کرده که نیروهای یگان صابرین، از نیروهای تکاور سپاه در سوریه و عراق حضور دارند اما او نیز گفته که ماموریت این نیروها «مستشاری» است.

خبرگزاری فارس گزارش داده که سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، پنجشنبه ۲۹ بهمن در جریان یک سخنرانی گفته است: «وقتی که هجمه‌ها از مرزهای کشور به باورهای ما شروع شد، یگان صابرین و دیگر یگان‌های نیروی زمینی به صورت مستشاری به منطقه رفتند تا تعدی به حرم حضرت زینب و همین طور حرم اهل بیت در عراق نشود.»

گزارش حسین قویمی درباره حضور یگان صابرین در سوریه
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:39 0:00
لینک مستقیم

مقام‌های سیاسی و فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی می‌گویند که نیروهای سپاه پاسداران، با هدف دفاع از اماکن مقدس شیعیان در برابر گروه‌های «تکفیری و ترویستی» در سوریه و عراق حضور دارند اما ماموریت آنها «مستشاری» است.

در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی از این نیروها به عنوان «مدافعان حرم» نام برده می‌شود.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هم گفته است که اگـر نیروهای نظامی ایران به سوریه و عراق اعزام نمی‌شدند، جبهه جنگ به داخل کشور منتقل می‌شد.

این در حالی است که کشورهای غربی و برخی ناظران، حمایت نظامی، سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی از دولت بشار اسد در جنگ داخلی سوریه را یکی از دلایل اصلی بحران پنج ساله این کشور می‌دانند.

همچنین برخی گزارش‌ها از جمله گزارش دیده بان حقوق بشر عنوان می‌کند که جمهوری اسلامی با تشکیل واحدهای نظامی از افغان‌ها و پاکستانی‌ها، تعدادی از آن‌ها را نیز برای جنگ در سوریه و عراق به این کشور‌ها اعزام کرده است.

در جریان جنگ داخلی سوریه، حداقل ۲۵۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند. ده‌ها فرمانده و سرباز سپاه پاسداران نیز در این جنگ کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG