لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۲

توهین نژادپرستانه کره شمالی به رئیس‌جمهوری آمریکا


کميسيون دفاع ملی کره شمالی بیانیه‌ای منتشر کرده‌است که در آن با الفاظ نژادپرستانه و به علت نمايش فيلم «مصاحبه» و بروز مشکل برای اينترنت در کره شمالی، به رئيس جمهور آمريکا توهين شده است.

بيانيه سخنگوی کميسيون دفاع ملی اين کشور روز شنبه ششم دی‌ماه از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه آمده‌است که «اوباما همواره بی‌ملاحظه سخن می‌گويد و مانند میمونی در یک جنگل گرمسیری رفتار می‌کند.»

کميسيون دفاع ملی کره شمالی، رئيس جمهور آمريکا را متهم کرده که سينماهای اين کشور را به اکران فيلم مصاحبه تشويق کرده و تهديد کرده که «اگر عليرغم هشدارها، ايالات متحده به تکبر آمريکايی و رفتار گانگستری از موضع بالای خود اصرار داشته باشد، بايد در نظر داشته باشد که با ضربات مرگبار اجتناب‌ناپذيری مواجه خواهد شد.»

فیلم «مصاحبه» یک فیلم کمدی با داستانی تخیلی است که موضوع آن درباره ترور رهبر کره شمالی است؛ مسئولیت نمایش این فیلم بر عهده شرکت سونی پیکچرز است.

کره شمالی، هفته گذشته نيز با متهم کردن باراک اوباما به اينکه «با بی‌مسئوليتی شايعات مربوط به حمله سايبری کره شمالی به شرکت سونی را پخش می‌کند»، ايالات متحده را به حمله نظامی تهديد کرده بود.

در بيانيه جديد کميسيون دفاع ملی کره شمالی همچنين آمريکا به ايجاد «اختلال در فعاليت اينترنت» در اين کشور متهم شده است.

کره شمالی در هفته گذشته با قطع کامل اينترنت و سپس اختلالات وسيع در آن مواجه بوده که اگرچه آمريکا مسئوليت آن را بر عهده نگرفته اما کره شمالی می‌گويد که واشينگتن عامل آن بوده است؛ به ويژه آنکه چند روز قبل از اين حادثه، رئيس جمهوری آمريکا هشدار داده بود که اين کشور حمله هکری گسترده به شرکت سونی را تلافی خواهد کرد.

پس از حمله سايبری به شرکت سونی و کامپيوترهای پرسنل آن، اين کشور ابتدا اکران فيلم را لغو کرد اما پس از مدتی هم اکران آنلاین و هم اکران عمومی «مصاحبه» آغاز شد.

XS
SM
MD
LG