لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۶

درگیری پناهجویان با پلیس مرزی مقدونیه متوقف شده است


ارتش مقدونیه در مرز با یونان حصار نصب می‌کند
ارتش مقدونیه در مرز با یونان حصار نصب می‌کند

پس از چند ساعت تنش و درگیری میان پناهجویان و پلیس مرزی مقدونیه در مرز این کشور با یونان، آسوشیتدپرس گزارش داده که آرامش میان پناهجویانی در طرف یونانی مرز قرار دارند، حاکم شده است.

بر اساس این گزارش از عصر روز شنبه هفتم آذر، درگیری میان پناهجویان ایرانی، پاکستانی، مراکشی و دیگر ملیت‌ها که در طرف یونانی مرز قرار دارند، در یک سو و پلیس مرزی مقدونیه در دیگر سو، فروکس کرده است.

ساعاتی پیش از آن، ده‌ها پناهجو با پرتاب سنگ و چوب به سوی پلیس مقدونیه با آن‌ها درگیر شدند و پلیس مقدونیه نیز به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور پرتاب کرد.

درگیری‌ها پس از آن شروع شد که یک پناهجوی مراکشی که تصمیم داشت وارد مقدونیه شود، با یک کابل برق برخورد کرد و دچار سوختگی شدید شد.

دیگر پناهجویان در حمایت از او شعارهای مختلف از جمله الله‌اکبر سر داده‌اند.

وزیر کشور مقدونیه گفته که در جریان درگیری‌ها ۱۸ افسر پلیس این کشور زخمی شدند که دو نفر از آن‌ها در بیمارستان بستری شدند.

اما این اعتراض‌ها و درگیری‌ها نیز فعلاً باعث نشده تا مقدونیه در تصمیم خود برای بستن مرزهایش بر روی برخی پناهجویان تجدید نظر کند.

کشورهای حوزه بالکان از جمله مقدونیه چند روز است که اعلام کرده‌اند تنها به پناهجویان کشورهایی که با جنگ داخلی مواجه‌اند، اجازه عبور از مرزهای خود به سوی غرب اروپا را می‌دهند.

این تصمیم باعث شد تا تعدادی از ایرانی‌هایی که خواستار عبور از مرز یونان و مقدونیه بودند، لب‌های خود را به نشانه اعتراض بدوزند.

مقدونیه همزمان نصب حصار در مرز خود با یونان را نیز آغاز کرده است.

XS
SM
MD
LG