لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۷

پاسخ طعنه‌آمیز احمد خاتمی به روحانی: چشم، نهی از منکر را تعطیل می‌کنیم


در واکنشی غیرمستقیم و طعنه‌آمیز به حسن روحانی، احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، روز دوشنبه با بیان این که «ما کسی را به زور به بهشت نمی‌بریم» گفت: می‌گویند بگذارید مردم به حال خودشان باشند، چشم امر به معروف و نهی از منکر را تعطیل می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری ایران، دوشنبه شب، پنجم خرداد، اشاره کرد که برخی می‌گویند که «حرفی نزنید که اهل گناه جریحه‌دار شوند، چون قرار نیست با زور کسی را بهشت ببریم!»

سخنان احمد خاتمی پاسخی است غیرمستقیم به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، که گفته بود «نمی‌شود مردم را با زور و شلاق به بهشت فرستاد».

آقای روحانی روز شنبه، ۳ خرداد، در یک سخنرانی با بیان این‌ که «این‌ همه و هر روز در زندگی مردم دخالت نکنیم» گفت: «اجازه دهیم مردم راحت باشند و خودشان تصمیم بگیرند.»

خبرگزاری فارس گزارش داده است که احمد خاتمی دوشنبه شب در مراسمی مذهبی همچنین با اشاره به برگزاری برخی کنسرت‌های موسیقی در کشور گفته است که این کنسرت‌ها «غلط، قهر با خدا و اقدامی ضد فرهنگی» است.

احمد خاتمی با بیان این که شبکه‌های ماهواره‌ای به تعبیر او «ضد انقلاب» با شیوه «روان‌شناسانه» آماده شده‌اند تا «جوانان را از درون پوک و بی‌محتوا کنند» گفته است که «می‌گویند ما احساس نمی‌کنیم که کنترل کنیم، مثل آن که میکروب وبا آمده باشد و بگویند هیچ مسئولیتی نمی‌بینیم که میکروب‌ها را کنترل کنیم!»

در روزهای اخیر همچنین خبرهایی از برخورد با چند جوان ایرانی به «جرم» ساخت یک موزیک‌ویدئو از آهنگ «هَپی» فرل ویلیامز، فیلتر کردن شبکه اجتماعی اینستاگرام، و بررسی لایحه جرم‌انگاری شبکه خصوصی مجازی، «وی‌پی‌ان»، در مجلس منتشر شده‌ است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که «بدحجاب‌ها» و «بی‌حجاب‌ها» در جامعه ایران «از کره مریخ نیامده‌اند» گفت: برای مقابله با ترویج این گونه رفتارها اقدام مسئولان باید باشد، اما خانواده‌ها و بزرگان هم باید به وظیفه ذاتی خود عمل کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که «ما کسی را به زور به بهشت نمی‌بریم، اما می‌خواهیم قانون خدا اجرا شود» گفت: می‌گویند بگذارید مردم به حال خودشان باشند و به زور به بهشت نبرید، چشم امر به معروف و نهی از منکر را تعطیل می‌کنیم.

احمد خاتمی که از روحانیون تندرو در نظام جمهوری اسلامی است در ادامه سخنان خود گفته است که «به آقای دزد و دختر و پسر بدحجاب تنها می‌گوییم بچه خوبی باش! چون ظاهرا نباید با حرف‌هایمان گناهکاران را جریحه‌دار کنیم!»

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: «ما نمی‌خواهیم کسی را به زور به بهشت بفرستیم، ولی شما با اظهارات خود جاده جهنم را برای کسی صاف نکنید.»

اشاره احمد خاتمی به سخنان اخیر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران است که از برخوردهای خشن در جامعه به‌ویژه با جوانان انتقاد کرده بود.

احمد خاتمی همچنین خطاب به منتقدان برخوردهای خشن و سلبی در ایران افزوده است که «حرفی نزنید که بی‌دین‌ها از آن سوء‌استفاده کنند، بازتاب حرف‌های‌تان را مشاهده کنید و ببینید بیگانگان چقدر از حرف‌های‌تان سوء‌استفاده می‌کنند.»
XS
SM
MD
LG