لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۷

وزیر کشور از «سرنخ‌هایی» درباره اسیدپاشی‌های اصفهان خبر داد


به گفته وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، دستگاه‌های امنیتی کشور به سرنخ‌هایی در زمینه اسیدپاشی‌های اصفهان دست یافته‌اند و گزارش این سرنخ‌ها در اختیار وزارت کشور قرار گرفته است.

به گزارش برگزاری دولتی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی،‌ وزیر کشور، روز پنج‌شنبه، ۲۹ آبان، در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: «دستگاه‌های امنیتی به طور جدی مسئله اسیدپاشی را پیگیری می‌کنند و کمیته‌ای در سطح کشور بحث اسیدپاشی را در دستور کار دارد.»

پس از آن که معاون حسن روحانی کمتر از ده روز پیش اعلام کرد که پیگیری پرونده اسیدپاشی‌ها به نتیجه‌ای نرسیده است، کم‌کم از تب‌وتاب این موضوع و انعکاس آن در رسانه‌ها کاسته شد تا این که در هفته جاری بار دیگر خبرهایی در این باره منتشر شد.

از جمله استاندار اصفهان چند روز پیش از وجود «فیلم‌هایی» در ارتباط با اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان خبر داده و گفت که این فیلم‌ها «نشان می‌دهد» عامل اسیدپاشی‌های اصفهان «مشکلات روانی» دارد.

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، روز سه‌شنبه، ۲۷ آبان، گفته بود که تا زمان دستگیری «فرد اصلی»، نمی‌توان دلیل اسیدپاشی‌های اصفهان را «با قطعیت» تشخیص داد.

از سوی دیگر،‌ ناصر جورکش، پدر سهیلا جورکش، از «قربانیان» اسیدپاشی‌های اصفهان، در گفت‌و‌گو با هفته‌نامه «تماشاگران» که سوم آبان منتشر شد، گفته بود که پلیس با استفاده از دوربین‌های ترافیکی به راحتی می‌تواند «دو موتورسوار» عامل این اسیدپاشی را ردیابی کند.

به گفته آقای جورکش، غیر از دوربین‌های ترافیکی، یک ایستگاه آتش‌نشانی خیابان محل حادثه هم دوربین‌ مداربسته دارد و پلیس می‌تواند از فیلم این دوربین مداربسته نیز استفاده کند.

همچنین،‌ اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، روز ۲۸ آبان با اشاره به همکاری اداره اطلاعات در این زمینه اعلام کرده بود که«تلاش‌های خوبی در زمینه پرونده اسیدپاشی اصفهان صورت گرفته و به سرنخ‌های خوبی رسیده‌ایم اما مجرم اصلی دستگیر نشده است».

به گفته آقای احمدی مقدم، در طول سال ۶۰۰ تا ۷۰۰ فقره پرونده اسیدپاشی انجام می‌شود که «بیشتر آن اسیدپاشی بر اموال است، نه اشخاص».

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، در روز ۲۱ آبان نیز گفته بود که از ابتدای امسال تاکنون «۳۱۸ مورد اسیدپاشی» صورت گرفته است که اغلب عاملان آن دستگیر شده‌اند.

XS
SM
MD
LG