لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۸

فرج‌الله سلحشور کارگردان «یوسف پیامبر» ‌در گذشت


آقای سلحشور مدت‌ها به بیماری سرطان ریه مبتلا بود
آقای سلحشور مدت‌ها به بیماری سرطان ریه مبتلا بود

فرج‌الله سلحشور، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایران روز شنبه ۸ اسفند در تهران از دنیا رفت.

به گزارش ایسنا، آقای سلحشور که مدتی بود از بیماری سرطان ریه رنج می‌برد، در سن۶۳ سالگی در بیمارستانی در تهران درگذشت.

فرج‌الله سلحشور که عمده فعالیتش به ساخت سریال‌های مذهبی در تلویزیون اختصاص داشت، بازیگری را از سال ۱۳۶۱ و با فیلم «توبه نصوح» ساخته محسن مخملباف آغاز کرد.

او که مدتی در امر دوبله نیز مشغول به کار بود، در طول سال‌های فعالیت خود در فیلم‌هایی مانند «پرواز در شب» ساخته رسول ملاقلی‌پور، «انسان و اسلحه» ساخته مجتبی راعی و نیز «دنیای وارونه» ‌به کارگردانی شهریار بحرانی بازی کرد.

آقای سلحشور کارگردانی را با فیلم – مجموعه «ایوب پیامبر» آغاز کرد و سپس دو سریال «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر» را جلوی دوربین برد.

این کارگردان قصد داشت پروژه عظیم دیگری به نام «حضرت موسی» را نیز تولید کند و تا پیش از ابتلا به بیماری مشغول نوشتن فیلمنامه و تهیه سرمایه ساخت آن بود.

اما شاید عمده شهرت سال‌های اخیر فرج‌الله سلحشور،‌ نه به‌خاطر فعالیت‌های هنری، بلکه به خاطر اظهار نظرهای جنجالی او باشد.

فرج‌الله سلحشور که از حامیان محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران محسوب می‌شد، در سخنانی در جریان انتخابات، از آقای احمدی‌نژاد به عنوان «مالک اشتر زمان» نام برده بود.

همچنین آقای سلحشور در اظهار نظر دیگری، پس از تلاش یک تهیه‌کننده برای دعوت از آنجلینا جولی، بازیگر معروف آمریکایی به ایران، گفته بود که «آمدن آنجلینا جولی به ایران اتفاق خوبی است برای سینمایی که فاحشه‌خانه است.»

آقای سلحشور همچنین در مورد بازیگران زن سینمای ایران نیز صحبت‌هایی را مطرح کرده و گفته بود که «هنرپیشه‌های زن ایران خودشان یک پا آنجلینا جولی هستند و این سینما باید هم برای ادامه فعالیت خود فاحشه بین‌المللی بیاورد».

این سخنان، اعتراض برخی بازیگران را به همراه داشت و آنها خواستار کناره‌گیری فرج‌الله سلحشور از سینما شده بودند.

پیشتر در خبرها آمده بود که این کارگردان سینما و تلویزیون در جریان مداوای «سرطان ریه» بر اثر یک «خطای پزشکی» قدرت تکلم عادی خود را از دست داده و «فلج» شده است.

آقای سلحشور در سال ۱۳۳۱ در شهر قزوین متولد شده بود.

XS
SM
MD
LG