لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۰

راجر فدرر در استراليا شکست خورد


فدرر با اين شکست نتوانست برای يازدهمين بار پياپی در فينال گرانداسلم شرکت کند.
فدرر با اين شکست نتوانست برای يازدهمين بار پياپی در فينال گرانداسلم شرکت کند.

راجر فدرر، تنيس باز شماره يک مردان جهان، در مسابقه نيمه پايانی تنيس اوپن استراليا مغلوب نواک جوکوويچ صرب شد و حضور در يازدهمين فينال پياپی گراند اسلم را از دست داد.



روز جمعه ۲۵ ژانويه، نواک جوکوويچ در سه « ست » پی در پی ۵-۷، ۳-۶ و ۶-۷ ( ۵-۷) تنيس باز نامدار سوييسی را در ملبورن شکست داد و شگفتی ديگری در نخستين رقابتهای گراند اسلم ۲۰۰۸ خلق کرد.



فدرر، که در جست و جوی سومين قهرمانی پياپی در اين جام بود، بازی اش هرگز شباهتی با تنيس بازی نداشت که ۱۳ گراند اسلم را برده بود.



جوکوويچ با هيجان بسيار در اين مسابقه هرکار خواست کرد و با ۱۳ ضربه « ايس » و ۵۰ ضربه مثبت و برنده، کمتر آن حالت عصبی را بروز داد که گهگاه او را به زحمت می انداخت.



روز يکشنبه جوکوويچ با داشتن سيد سوم اين مسابقه ها با ويلفريد سونگا از فرانسه مسابقه پايانی را برگزار خواهد کرد.



سونگا که بدون داشتن سيد در اين مسابقه ها شرکت کرده بود، يک روز پيش از پيروزی جوکوويچ، در سه ست متوالی رافائل نادال اسپانيايی، سيد ۲، را شکست داده بود تا مسابقه های نيمه پايانی هر دو برخلاف پيش بينی بيشتر اهالی تنيس باشد .



جوکوويچ پس از مسابقه اظهار کرد:«من فقط خيلی شگفت زده هستم که با فشار امروز کنار آمدم. در حساس ترين لحظه ها من بهترين تنيس خود را ارائه دادم.»



فدرر پس از ناراحتی از ناحيه شکم در پيش از رقابت های استراليا، تنها در دور سوم با يک افت ناگهانی، پيروزی اش بر يانکو تيپساره ويچ به ست پنجم کشيد و تای بريک را ۸-۱۰ برد.



او در بقيه مسابقه ها آمادگی و قدرت بالايی از خود نشان داد. فدرر در مسابقه يک چهارم پايانی بر جيمز بليک حکومت داشت و چنان نمود که قهرمانی اش در ملبورن دور از دسترس نيست.



اما او پس از شکست در دور سوم مسابقه های اوپن فرانسه در سال ۲۰۰۴، در فاصله يک بازی تا هدف آخر، طی سه ست شکست سختی را پذيرفت .



فدرر در پايان بازی گفت: «فکر می کنم جوکوويچ در اين بازی امتيازهای مهم تری را از آن خود کرد. بخت با من همراه نبود. اين بيشتر به مسئله آمادگی من در اين روز مربوط می شد. شما هميشه نمی توانيد بهترين بازی خود را انجام دهيد. بی ترديد من پيش از اين، بازی بهتری می کردم. من برای خود غولی ساخته بودم که هر تورنمنتی را بايد ببرم. باز فکر می کنم شکست در نيمه پايانی هم بد نيست.»



روز يکشنبه در مسابقه پايانی بانوان، آنا ايوانوويچ، ديگر تنيس باز موفق صرب در اوپن استراليا، با داشتن سيد چهار به مصاف ماريا شاراپووا، دارنده سيد پنج می رود .


XS
SM
MD
LG