لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۴

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


آمادگی برای مقابله با هر تهديد


روزنامه جام جم به نقل از جانشين رييس ستاد کل نيروهای مسلح جمهوری اسلامی نوشته است:«حکومت ايران برای مقابله با هر گونه تهديد آمادگی دارد و دشمن را با قدرت مقابله به مثل ويرانگر، شکست خواهد داد.»


به نوشته اين روزنامه، سرلشکر پاسدار غلامعلی رشيد گفته است تا پايان سال ۲۰۰۸ که رييس جمهوری فعلی آمريکا قدرت را در اختيار دارد، نمی توان احتمال بروز جنگ را منتفی اعلام کرد.


وی به نيروهای مسلح کشور توصيه کرده که آمادگی خود را برای جنگ احتمالی حفظ کنند.


انصراف ها پس از رد صلاحيت ها



روزنامه اعتماد، انصراف محمد رضا عارف از کانديداتوری مجلس را مورد توجه قرار داده و نوشته است:«محمدرضا عارف سرليست انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان به نشانه انتقاد از افزايش ردصلاحيت ها به وزارت کشور رفت و انصراف رسمی خود را اعلام داشت.»



اين روزنامه در عين حال خبر داده که روز گذشته، محمد خاتمی رييس جمهوری سابق نيز به خبرنگاران گفته است:« من گفتم کاری که در مرحله اول شد فاجعه بوديم و امروز می گويم آنچه در مرحله دوم انجام شد فاجعه را سنگين تر کرده است.»


به نوشته اعتماد، آقای خاتمی با تاکيد بر اينکه از وضعيت پيش آمده به شدت متاثر است، هشدار داده که اگر اين روند راه بيفتد و جا بيفتد بسيار خطرناک است.



وی همچنين گفته:«مشکل اينجاست که نبايد به گونه ای باشد که از پيش جهت رای مردم تعيين شده باشد.»


روزنامه آفتاب امروز از رد صلاحيت نوه آيت الله خمينی رهبر پيشين جمهوری اسلامی برای کانديداتوری انتخابات مجلس خبر داده است.



اين روزنامه در گزارشی با عنوان«رنج نامه» به نقل از سراج الدين موسوی از اعضای دفتر رهبر سابق جمهوری اسلامی نوشته«چرا کسی نمی پرسد که اگر علی اشراقی صلا حيت کانديداتوری مجلس را ندارد پس چه کسی صالح است.»



سراج الدين موسوی همچنين با اشاره به ادعای هيئت های اجرايی و نظارت در مورد رد صلاحيت های گسترده و اينکه اعلام شده ملاک تائيد صلاحيت، حال فعلی افراد است گفته که سوابق قبلی کسانی را که تيغ به کف گرفته اند، به خوبی می داند و می تواند حدس بزند که آينده آنها نيز چگونه خواهد شد .



موج چهارم قطع گاز


روزنامه همشهری موج جهارم قطع گاز در کشور را مورد توجه قرار داده و از قطع گاز خانگی و تعطيلی جايگاه های سوخت در تهران و شمال خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، قطع يا کاهش فشار گاز از روز سه شنبه با افزايش سرما و رشد مصرف، برخی شهرهای شمالی کشور را در برگرفته و گاز در شهرهای قائمشهر، ساری، کاشمر و بردسکن برای چهارمين دور قطع شده است.



همشهری با اشاره به اينکه «پيش بينی می شود درصورت ادامه شرايط کنونی جوی و افزايش مصرف گاز، اين مشکل مناطق ديگری را دربرگيرد»، نوشته:« مشکلات توزيع گاز موجب شد تا ضا کسايی زاده، مديرعامل شرکت ملی گاز روز گذشته به بهانه بازديد از مراکز انتقال گاز در نقاط مختلف تهران، مصاحبه مطبوعاتی خود را لغو کند.»



حذف فيلم فرمان آرا از جشنواره

روزنامه اعتماد ملی در خبری سينمايی گزارش کرده که يکی ديگر از کارگردانان بزرگ نيز از جشنواره فيلم فجر حذف شده است.



به نوشته اين روزنامه،« اين بار نوبت بهمن فرمان آرا بود که فيلم او به دلايل تکراری اين روزها از برنامه جشنواره حذف شود.»



اعتماد ملی نوشته است:« مسئولان پيش شرط حضور اين فيلم را در جشنواره، حذف صحنه ای از فيلم قرار دادند که از نظر کارگردان رکن فيلم است.»



بهمن فرمان آرا نيز به اين روزنامه گفته که که به خاطر تن ندادنش به حذف پاره هايی از فيلم، فيلم از جشنواره حذف شده است.



جعفر پناهی کارگردان سرشناس ايرانی نيز طی ياداشتی در اعتماد ملی جشنواره فيلم امسال را « کارگاه سانسور» نام داده است.



تبديل خانه ها به قهوه خانه

روزنامه خراسان از تبديل برخی از منازل مسکونی به قهوه خانه خبر داده است.



به نوشته اين روزنامه، به تازگی بعضی از منازل مسکونی به قهوه خانه تبديل شده و علاقه مندان به قليان در اين منازل به «قليان کشی زيرزمينی» مشغول می شوند.



نيروی انتظامی طی دو ماه اخير کشيدن قليان را در قهوه خانه ها ممنوع کرده و به جمع آوری آن يا پلمپ قهوه خانه های خاطی اقدام کرده است. اين اقدام با اعتراضاتی نيز همراه بوده است.


خراسان در عين حال نوشته که يکی ديگر از شيوه های جديد ارايه قليان، ارايه مخفيانه قليان در اتومبيل و در حاشيه برخی پارک های بزرگ شهر تهران است .



توصيه وزير:«کمتر پرتقال مصرف کنيد»


و در آخر، روزنامه اعتماد خبر داده که وزير کشاورزی به مردم توصيه کرده کمتر «پرتقال» مصرف کنند تا «جلو سوءاستفاده برخی افراد» گرفته شود.



به نوشته اين روزنامه، آقای اسکندری گفته: «به منظور جلوگيری از سوءاستفاده برخی افراد بايد در کشور فضايی ايجاد شود تا مردم شب عيد کمتر پرتقال مصرف کنند.»


XS
SM
MD
LG