لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۹

فعال کارگری به فرمانداری دعوت شد، به زندان رفت


در ماه های اخير، همزمان با افزايش اعتراضات کارگران، بازداشت فعالان کارگرری نيز افزايش يافته است.
در ماه های اخير، همزمان با افزايش اعتراضات کارگران، بازداشت فعالان کارگرری نيز افزايش يافته است.

خانواده محمود صالحی، يکی از فعالين کارگری می گويند وی برای گفت و گو درباره مراسم روز جهانی کارگر به فرمانداری سقز دعوت شد، اما به جای گفت و گو سر از زندان درآورد.


همسر و فرزند آقای صالحی به راديو فردا می گويند: وی روز دو شنبه در محل کار خود در شرکت تعاونی خبازان سقز به سر می برد. ظهر آن روز يکی از فرماندهان نيروی انتظامی به محل کار او می رود و از او می خواهد تا برای گفت و گويی پيرامون مراسم روز جهانی کارگر در يازدهم ارديبهشت با وی به فرمانداری برود.


به گفته خانواده آقای صالحی، محمود صالحی به همراه اين افسر نيروی انتظامی و ظاهرا به مقصد فرمانداری حرکت می کند، اما بعد خبر بازداشت وی اعلام می شود.


محمود صالحی به دليل شرکت در مراسم يازدهم ارديبهشت سال ۱۳۸۳ دستگير و سپس به پنج سال زندان محکوم شد.


وی بيستم اسفند ماه سال گذشته برای بار سوم در دادگاه تجديد نظر استان کردستان محاکمه شد. آقای صالحی پيشتر در دادگاه تجديد نظر ديگری از تمام اتهام ها تبرئه شده بود، اما رييس آن دادگاه با قاضی ديگری که پيشتر از جمله حکم به دستگيری محمود صالحی داده بود عوض شد.


خانواده محمود صالحی، روز پنج شنبه و سه روز پس از بازداشت وی، توانستند با او در زندان سنندج ديدار کنند.


سامرند صالحی، فرزند محمود صالحی پس از ديدار با پدرش به راديو فردا گفت قرار بازداشت آقای صالحی روز چهارشنبه به اتمام رسيده و او از روز گذشته، چهارشنبه به طور رسمی در زندان به سر می برد.


محمود صالحی هنوز هيچ حکم قطعی از دادگاه تجديد نظر دريافت نکرده است و همزمان، گروهی از فعالان کارگری در ايران و خارج از ايران از جمله کميته بين المللی اقدام کارگری و شبکه همبستگی کارگران با امضای بيانيه ها و اعلاميه های متعددی خواستار آزادی بدون قيد و شرط محمود صالحی شده اند.


سامرند صالحی می گويد: «در خارج از ايران کنفدراسيون ها و فعالان کارگری با انتشار اطلاعيه هايی از ايشان حمايت کرده اند.»


کميته های کارگری در ايران و خارج از ايران درصدد شده اند تا برای آزادی آقای صالحی يک کمپين بين المللی تشکيل دهند.


XS
SM
MD
LG