لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۸

تیراندازی در فرودگاه پاریس: فرد مهاجم «مسلمانی افراطی» بود


در پی تیراندازی و مرگ یک تن در فرودگاه اورلی پاریس، پایتخت فرانسه، منابع پلیس فرد مهاجم را «مسلمانی افراطی و شناخته‌شده» برای سازمان اطلاعات این کشور توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای امنیتی مستقر در فرودگاه اورلی پاریس روز شنبه، ۲۸ اسفندماه، یک جوان مهاجم را از پا درآوردند.

آن طور که این خبرگزاری به نقل از وزارت کشور فرانسه می‌‌گوید، مرد مهاجم که توانسته بود در فرودگاه اسلحه یک سرباز را تصاحب کند پیشتر در شمال پایتخت فرانسه نیز به یک پلیس شلیک کرده بود.

به گفته سخنگوی این وزارتخانه، فرد مهاجم «که موفق شده بود اسلحه سربازی را تصاحب کند به‌سرعت به دست نیروهای امنیتی خنثی شد».

همین فرد ساعتی پیش به یک پلیس که قصد چک کردن اوراق هویت او را داشت شلیک کرده و او را زخمی کرده بود.

در پی حادثه فرودگاه اورلی که دومین فرودگاه بزرگ و شلوغ فرانسه است سه هزار مسافر از این محل تخلیه شدند و پلیس ترمینال محل حادثه را با هدف اطمینان از نبود بمب در محل وارسی کرد.

در پی این حادثه، پروازها از هر دو ترمینال این فرودگاه نیز به حال تعلیق درآمد.

وزارت کشور فرانسه هنوز رسما اعلام نکرده است که آیا این حادثه را «تروریستی» تلقی می‌کند یا خیر، با این حال رویترز گزارش می‌دهد که دادستان ضدتروریسم فرانسه مسئولیت رسیدگی به این پرونده را بر عهده گرفته است.

این حادثه دو روز پس از آن رخ می‌دهد که در روز پنج‌شنبه گذشته انفجار «بمبی نامه‌ای» در ساختمان صندوق بین‌المللی پول در پاریس دست‌کم یک مجروح بر جای گذاشت.

مقامات فرانسه در همان روز اعلام کردند که این حادثه را تروریستی قلمداد می‌کنند.

حوادث چند روز گذشته در حالی رخ می‌دهد که فرانسه تنها چند هفته با زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خود فاصله دارد و پس از حوادث تروریستی دو سال گذشته کل کشور هم‌چنان در حال آماده‌باش کامل به سر می‌برد.

XS
SM
MD
LG