لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۹

احمدی‌نژاد: هیچ تفاوتی نمی‌کند کدام یک از نامزدهای انتخابات پیروز شود


محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران و نامزد رد صلاحیت شده فعلی انتخابات، با تاکیدی چندباره بر این که از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند چنین نظر داد که پیروزی هیچ یک از نامزدهای این انتخابات برای آینده ایران «تفاوتی ندارد».

آقای احمدی‌نژاد در یک سخنرانی که ویدئوی آن روز پنج‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت، در کانال تلگرامی «دولت بهار» منتشر شد گفت که از طرف هواداران خود «خیلی تحت فشار» است تا با نامزدهایی که مدعی شده‌اند حمایت او را دارند «برخورد قاطع» کرده و نام آنان را اعلام کند.

وی اضافه کرد: «نیازی نیست، ما همین مقدار می‌گوییم که همه ملت ایران بدانند، در این انتخابات از هیچ کس حمایت نمی‌کنیم.»

وی در ادامه در اظهار نظری که از یک رئیس جمهور سابق در حکومت جمهوری اسلامی عجیب به نظر می‌رسد تاکید کرد که «هیچ تفاوتی نمی‌کند» کدام یک از نامزدهای انتخابات پیروز شود.

محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی، دو نامزد اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری، در مناظره ها و سخنرانی‌های انتخاباتی خود از برخی برنامه های دولت محمود احمدی‌نژاد از جمله مسکن مهر و یارانه ها حمایت کرده‌اند.

در همین حال علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی دولت محمود احمدی‌نژاد، رئیس ستاد ابراهیم رئیسی است.

مسعود میرکاظمی، وزیر نفت، محمدمهدی زاهدی، وزیر علوم و فرهاد رهبر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دولت محمود احمدی‌نژاد، از جمله دیگر اعضای ستاد ابراهیم رئیسی هستند.

در مقابل حسن روحانی با اشاره به حضور مدیران دولت محمود احمدی‌نژاد در ستاد ابراهیم رئیسی درباره وعده آقای رئیسی برای ایجاد شش میلیون شغل گفته است که چرا این مدیران دولت آقای احمدی‌نژاد «زمانی که کشور ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد داشت» شغل ایجاد نکردند.

پیش از این وب‌سایت‌های نزدیک به رئیس جمهور سابق ایران با انتشار عکس‌هایی ستاد ابراهیم رئیسی را متهم کرده بودند که پوسترهایی درباره حمایت محمود احمدی‌نژاد از آقای رئیسی چاپ و توزیع کرده است.

محمود احمدی‌نژاد و حمید بقایی، دو نامزد رد صلاحیت‌شده انتخابات ریاست جمهوری، پیش از این و در نخستین واکنش به رد صلاحیت خود، در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که از هیچ نامزدی حمایت نخواهند کرد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز پنجم مهر ۹۵‌ تایید کرد که به محمود احمدی‌نژاد گفته است که «صلاح نیست» در انتخابات پیش رو شرکت کند.

به همین دلیل نامزدی محمود احمدی‌نژاد برخلاف این «توصیه» با اعتراض برخی از اصولگرایان روبه‌رو شده و شماری از چهره‌های اصولگرا خواستار رد صلاحیت او و حمید بقایی شدند.

آقای احمدی‌نژاد در سخنرانی خود همچنین با لحنی کنایه‌آمیز گفت که «درباره انتخابات و صلاحیت حرفی نخواهم زد، چون صلاحیتش را ندارم اما درباره مطالبه حقوق ملت و آزادی و عدالت و آرمانهای انقلاب، فریاد ما صد برابر بلندتر از این حرف‌هاست».

وی اضافه کرد: «آمریکایی‌ها گفتند آدمهای خودمان را سازماندهی کردیم و میدان دادیم. آدمهایی که در جهت ما کار می کنند و نمی دانند، می خواهیم اصلا طومار ملت ایران را پاک کنیم، من می گویم ملت ایران طومار همه را درهم خواهد پیچید.»

ادعای آقای احمدی‌نژاد در حالی بیان می‌شود که تاکنون هیچ یک از مقامات آمریکایی درباره انتخابات ریاست جمهوری در ایران سخن نگفته است.

صفحه ویژه انتخابات ۹۶

خبرها و گزارش‌های مرتبط با انتخابات ۹۶ را در صفحه ویژه رادیو فردا دنبال کنید.

XS
SM
MD
LG