لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۰۷

فدراسیون فوتبال ایران: قلعه‌نویی جایگزین کی‌روش نخواهد شد


امیر قلعه‌نویی
امیر قلعه‌نویی
فدراسیون فوتبال ایران هرگونه مذاکره برای انتصاب سرمربی جدید برای تیم ملی فوتبال ایران را تکذیب کرد. این فدراسیون تاکید کرده است که کارلوس کی‌روش تا پایان مدت قراردادش سرمربی تیم ملی ایران باقی خواهد ماند.

پس از سفر کارلوس کی‌روش به پرتغال، برخی از وب‌سایت‌ها از خداحافظی او با فوتبال ایران خبر دادند و گزارش‌هایی را از مذاکره علی کفاشیان با امیر قلعه‌نویی منتشر کردند.

حجم این خبر‌ها به قدری بود که برخلاف گذشته، این بار روابط عمومی فدراسیون فوتبال ضمن تکذیب رسمی گفته است: «فدراسیون به چنین پروژه‌هایی عادت کرده. متاسفانه به محض این که سرمربی تیم ملی پایش را از ایران به بیرون می‌گذارد برخی سایت‌ها چنین شایعه‌هایی را به منظور ضربه زدن به منافع ملی آغاز می‌کنند. یکی از این سایت‌ها مدعی شده آقای کفاشیان با قلعه‌نویی مذاکره کرده. ما با وجود احترامی که برای قلعه‌نویی و سوابقش قائل هستیم این شایعه را تکذیب می‌کنیم. اصلاً کفاشیان به دلیل جلسه فیفا در ایران نیست که بخواهد با کسی مذاکره‌ای انجام دهد!»

روابط عمومی فدراسیون فوتبال ایران همچنین یادآوری کرده است: «کی‌روش پیش از دیدار با ازبکستان، بلیت سفر به پرتغال را فراهم کرده و مرخصی او طبق هماهنگی با فدراسیون بوده و در زمان مقرر نیز به ایران بازخواهد گشت.»

واحد روابط عمومی فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرده است که اگر رسانه‌هایی که خبر کذب مذاکره را منتشر کرده‌اند، آن را از سایت خود حذف نکنند، فدراسیون فوتبال از طریق مراجع قضایی اقدام به طرح شکایت خواهد کرد.

پس از تکذیب احتمال سرمربی‌گری قلعه‌نویی در تیم ملی، علی کفاشیان به وب‌سایت خبرآن‌لاین گفت که قلعه‌نویی را برای هدایت تیم ملی امید مدنظر قرار داده است، خبری که به مذاق سرمربی تیم استقلال خوش نیامده است.

«۸ ماه در تیم ملی ایثار کردم بزرگوار»، این تیتر خبری است که همین سایت به نقل از امیر قلعه‌نویی منتشر کرده است. سرمربی سابق تیم ملی ایران از طرح نامش به عنوان گزینه سرمربی‌گری تیم امید ناراحت است.

خبرآن‌لاین به نقل از قلعه‌نویی نوشته است که او اعتقاد دارد پنج سال قبل هم استحقاقش را داشت که کارش را در تیم ملی ادامه دهد و آن زمان «ایثار» کرده بود. پس حالا نیازی ندارد که برای اثبات مجدد خودش به تیم امید برود.

۳۰ بازیکن جوان برای غرب آسیا

تیم ملی فوتبال ایران پس از شکست بحث‌انگیز مقابل ازبکستان، تا حدود هفت ماه آینده در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ بازی نخواهد داشت. اما این تیم باید در رقابت‌های غرب آسیا حاضر شود که پیش از پایان سال جاری میلادی و به میزبانی کویت برگزار می‌شود.

سرمربی تیم ملی ایران تصمیم گرفته است که تلفیقی از بازیکنان ذخیره تیم ملی و همچنین ترکیب تیم ملی زیر ۲۲ سال را به این مسابقات اعزام کند. بازیکنانی که با توجه به مدت زمان باقی‌مانده تا بازی ایران و قطر در دوحه، می‌توانند با درخشش در کویت خود را به ترکیب اصلی تیم ملی ایران تحمیل کنند. فهرستی که می‌تواند تا حدودی از فشار رسانه‌ها بر کارلوس کی‌روش مبنی بر عدم استفاده از بازیکنان جوان بکاهد.

دروازه‌بانان: علیرضا حقیقی، سوشا مکانی، حامد لک، علیرضا بیرانوند

خط دفاع: حسین ماهینی، میلاد فخرالدینی، وحید اسماعیل بیگی، پژمان منتظری، محمد خان‌زاده، مازیار زارع، شجاع خلیل‌زاده، مهرداد پولادی، احسان حاج صفی

خط میانی: امید ابراهیمی، رضا حقیقی، امید نظری، شهرام گودرزی، قاسم دهنوی، میلاد نوری، محسن مسلمان،، میلاد غریبی، یعقوب کریمی

مهاجمان: آرش افشین، احمد حسن‌زاده، پیام صادقیان، مهدی نظری، جلال رافخایی، کریم انصاری فرد، مصطفی شجاعی، مهرداد اولادی

از ۳۰ بازیکن دعوت شده، هفت بازیکن عضو تیم ملی زیر ۲۲ سال هستند. از این فهرست فقط مهرداد پولادی و پژمان منتظری در بازی با ازبکستان در ترکیب اصلی تیم ملی ایران حضور داشتند. از این جمع، ده بازیکن تا قبل از سفر به کویت خط خواهند خورد و تیم ملی با ۲۰ بازیکن راهی این رقابت‌ها خواهد شد.
XS
SM
MD
LG