لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۰

تداوم صدرنشینی نفت تهران در لیگ بر‌تر فوتبال ایران


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
هفته هشتم لیگ بر‌تر فوتبال ایران با انجام سه مسابقه آغاز شد. سپاهان قهرمان سه فصل گذشته لیگ بر‌تر که می‌توانست با برتری مقابل صنعت نفت آبادان به صدر جدول برگردد، مقابل این تیم به تساوی رسید.

به این ترتیب قبل از اتمام رقابت‌های هفته هشتم، نفت تهران در صدر جدول باقی ماند. نفتی‌ها روز یکشنبه مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند و برای حفظ صدرنشینی ناگزیر به کسب هر سه امتیاز مسابقه هستند.

سه بازی برگزار شده حاشیه‌های فراوانی داشت. اعتراض شدید تماشاگران کرمانی به ابراهیم قاسم‌پور و پاسخ شدید‌تر سرمربی تیم مس از جمله این حواشی بود. همچنین عبدالله ویسی سرمربی پیکان نیز ضمن دفاع از کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران، ابراز امیدواری کرد که با صعود ایران به جام جهانی، «حاسدان سرجای خود بنشینند».

شرح سه بازی برگزار شده از هفته هشتم لیگ بر‌تر در ادامه آمده است:‌

پیکان ۲ آلومینیوم هرمزگان ۱

دیدار تیم‌های پیکان و آلومینیوم هرمزگان در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد و با نتیجه ۲ بر یک به سود پیکان به پایان رسید.

پیکان در نیمه اول توانست توسط امیر میربزرگی به گل برسد اما آلومینیوم در دقیقه ۷۳ توسط رضا ناصحی گل مساوی را زد. در ادامه اما پیکان توسط احمد مهدی‌زاده به گل برتری دست یافت. پیکان با این پیروزی ۱۳ امتیازی شد و به رده چهارم جدول رسید. آلومینیوم نیز در رده سیزدهم قرار دارد.

سرمربی آلومینیوم در پایان بازی گفت: دلم برای خودم و تیمم سوخت. اگر غیر از من هر مربی‌ دیگری بود، تیمم به پیکان نمی‌باخت اما چون من بدشانس هستم توپ جایی رفت که موشک هم نمی‌توانست برود!

اکبر میثاقیان که در کنفرانس خبری پس از بازی صحبت می‌کرد، در ادامه گفت: می‌خواستیم ببریم اما برعکس شد. گلر آنها توپ‌ها را ‌گرفت و برخی از موقعیت‌هایمان را به اوت زدیم. بازیکن پیکان گلی زد که اگر صد سال هم شوت کند، به آن شکل توپ وارد دروازه نمی‌شود! در مجموع ویسی مربی جوان و خوبی است و به او تبریک می‌گویم.

عبدالله ویسی سرمربی پیکان که جدی‌ترین حامی کارلوس کی‌روش در جمع سرمربیان لیگ بر‌تر است، در پایان این بازی نیز به حمایت از سرمربی تحت فشار تیم ملی ایران پرداخت و گفت: عده‌ای به کی‌روش متلک می‌گویند. وقتی این اتفاق بیفتد یعنی او مربی بزرگی است که این‌ها دارند حسادت می‌کنند. من تمام تمرینات کی‌روش از گرم کردن تا سرد کردن را دیدم. کی‌روش با همه متفاوت و یک مربی بزرگ است. باید حمایت کنیم. در مقدماتی جام جهانی کدام تیم زیبا بازی می‌کند؟ ژاپن و کره هم زیبا بازی نمی‌کنند. اردن، استرالیا را برده و ازبکستانی که ما در خانه خودشان آن‌ها را شکست دادیم، کره را متوقف کرده.

ویسی در ادامه گفت: اگر ما برویم استقلال را ببریم، آیا این دلیل می‌شود که استقلال ضعیف و قلعه نویی مربی کوچکی است؟ من مطمئنم تیم ملی به جام جهانی می‌رود و آنهایی هم که با رفتن کی‌روش سود می‌برند، سر جایشان می‌نشینند.

مس کرمان ۲ سایپا البرز ۲

تیم فوتبال مس کرمان از شکست خانگی برابر سایپا گریخت و در ورزشگاه باهنر کرمان با حضور سه هزار تماشاگر مقابل سایپا به تساوی ۲ بر ۲ رسید.

سعید دقیقی دو بار برای سایپا گلزنی کرد. احمد حسن‌زاده و رضا عنایتی هم گل‌های مس را به ثمر رساندند. با این تساوی سایپا ۱۴ امتیازی شد و به رده دوم جدول لیگ صعود کرد و مس کرمان هم دوازدهم است.

از نکات حاشیه‌ای این مسابقه، شعار برخی تماشاگران مس کرمان علیه ابراهیم قاسمپور سرمربی این تیم بود. آن‌ها خواهان جدایی قاسم‌پور از مس شدند. این شعار‌ها حتی بعد از زدن گل تساوی مس هم ادامه داشت. آن‌ها شعار معروف حیاکن –‌‌ رها کن را علیه قاسم‌پور سرمی دادند.

قاسم‌پور اما در نشست خبری پس از مسابقه گفت: برخی تماشاگران وجدان ندارند. آنها خودشان باید حیا کنند و فوتبال را‌‌ رها کنند! وجدان ندارند. رک می‌گویم تیم ما زیر فشار است. بازیکنان از این می‌ترسند که گل بخورند و علیه آن‌ها شعار بدهند. تا کی من باید سنگر آقایان باشم و فحش و بد و بیراه‌ها برای من باشد.

ابراهیم قاسم‌پور در ادامه با اشاره به مشکلات تیم مس گفت: سه ماه است که قرارداد‌هایمان امضا نشده و ۴۰ درصد مبلغ قراردادم که باید پرداخت می‌شد، ‌هنوز پرداخت نشده. باشگاه ما وضعیتی پیدا کرده که نتیجه‌اش را در زمین مسابقه می‌بینید. آدم می‌فرستند کنار زمین تمرین تا به ما بد و بیراه بگویند. من نگفتم تمام لیدر‌ها مشروب‌خور هستند اما لیدری که سر تمرین بود دهانش بوی مشروب می‌داد.

صنعت نفت آبادان ۱ سپاهان اصفهان ۱

دیدار صنعت نفت آبادان و سپاهان در ورزشگاه تختی آبادان در حضور ۸ هزار تماشاگر برگزار شد و با تساوی یک بر یک به پایان رسید. رضا خالقی‌فر برای میزبان گلزنی کرد و جواهیر سوکای آلبانیایی نیز گل سپاهان را به ثمر رساند.

مسئولان باشگاه نفت آبادان پیش از مسابقه اعلام کرده بودند بازی با سپاهان آخرین فرصت کاستا سرمربی پرتغالی است. هنوز مشخص نیست که تساوی خانگی مقابل سپاهان، از نگاه مدیران باشگاه آبادانی به معنای موفقیت کاستا قلمداد خواهد شد یا خیر.

صنعت نفت با این تساوی ۶ امتیازی شده و همچنان در رده هفدهم قرار دارد. سپاهان ۱۴ امتیازی هم در رده دوم است. این تیم با این تساوی، فرصت پس گرفتن صدر جدول از نفت تهران را از دست داد.

زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان در پایان بازی گفت: بعد از گل نفت توانستیم بازی را خوب کنترل کنیم و تیم بر‌تر میدان بودیم. موقعیت‌های گل زیادی روی دروازه حریف ایجاد کردیم که نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم و موقعیت‌های گلزنی زیادی را از دست دادیم. از کیفیت بازی تیم خودم راضی هستم اما تنها مشکل ما عدم گلزنی است.
XS
SM
MD
LG