لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۰

انتقاد نماینده خامنه‌ای در امور حج از انتشار اخبار «نادرست» در روزنامه‌ها


نماینده رهبر جمهوری اسلامی در امور حج و زیارت می‌گوید که بعضی از فیلم‌ها و سریال‌ها به «منکر» تبدیل شده‌اند و برخی از روزنامه‌ها «اخبار نادرست» را انعکاس می‌دهند.

به گزارش روز سه‌شنبه، ۲۸ دی‌ماه، در خبرگزاری فارس٬ علی قاضی‌ عسکر معتقد است که در این نوع فیلم‌ها و سریال‌ها «برخی رفتارها که از نظر اسلام مذمت شده، مطرح می‌شود.»

آقای قاضی عسکر نتیجه طرح چنین رفتار‌هایی را «عادی شدن گناه و جنایت در ذهن مردم» دانسته و گفت که این مسائل برای کودکان نیز «بد‌آموزی» دارد.

وی از «شبکه‌های مجازی» نیز به عنوان ابزار اشاعه «منکر» در جامعه نام برد.

این روحانی همچنین گفت که انتشار اخبار «دروغ» در رسانه‌ها می‌تواند دریافت مردم از نظام را عوض کند.

وی افزود که «برخی از روزنامه‌ها اخبار نادرستی را انعکاس می‌دهند که جز یاس و ناامیدی نتیجه دیگری برای مردم ندارد و اینها از مصادیق منکر است.»

او به نام این روزنامه‌ها اشاره نکرد.

گروهی از روحانیون و مقام‌های مسئول در جمهوری اسلامی سال‌هاست که از نحوه پوشش تحولات ایران در رسانه‌های کشور انتقاد دارند.

آنها می‌گویند که پوشش برخی اخبار آسیب‌های اجتماعی٬ ناکار‌آمدی‌ها و فساد‌ها در رسانه‌ها با هدف تخریب نظام جمهوری اسلامی انجام می شود.

وب‌سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی از دیگر حوزه‌هایی است که در میان برخی مقام‌های جمهوری اسلامی منتقدانی جدی دارد و آنها خواستار محدودیت دسترسی مردم ایران به این وب‌سایت‌ها و شبکه‌ها هستند.

این دسته از روحانیون و مقام‌ها که بیشتر به علی خامنه‌ای و محافظه‌کاران نزدیکند٬ رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را بارها به «سیاه‌نمایی» و انتشار اخبار «غیرواقعی» متهم کرده‌اند.

حسن روحانی هم در واکنش به این موضع‌گیری‌ها و انتقاد از محدودیت‌های موجود علیه رسانه‌ها در ایران گفته است که نباید «دهان‌ها را با بهانه‌های واهی» بست٬ «از قلم شکسته و دهان بسته کاری ساخته نیست» و «امنیت تنها با تفنگ» حفظ نمی‌شود.

روحانی همچنین اعلام کرده که «دولت در حال تدوین نظام رسانه‌ای است» و «بسیاری از تخلفات باید در همان نظام رسانه‌ای بررسی شود و جایش در دادگاه نیست.»

روز ۱۹ مهرماه امسال نیز محمود علوی، وزیر اطلاعات، «دروغ‌گویی و مشوش کردن ذهن مردم برای رسیدن به اغراض سیاسی» را مغایر مسلمانی دانسته و پرسیده بود «چه شده که ما با ادعای مسلمانی برای اغراض پست سیاسی راحت دروغ می‌گوییم؟»

XS
SM
MD
LG