لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۵

مهدی هاشمی ارسال توئیت با موضوع فساد فرزند خامنه‌ای را تکذیب کرد


مهدی هاشمی ضمن تکذیب تلویحی توئیت منتسب به او درباره مجتبی خامنه‌ای، فرزند رهبر جمهوری اسلامی، گفت که این شایعه توسط «عوامل» افرادی منتشر شده که با «پرونده‌سازی» برای او در پی جدا کردن اکبر هاشمی رفسنجانی از آیت‌الله علی خامنه‌ای بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، که در حبس است عصر روز جمعه در پیامی در فیس‌بوک که توسط «یکی از اعضای» این خانواده به نقل از او منتشر شد تاکید کرد که «هرگز» در توئیتر حساب کاربری نداشته است.

مهدی هاشمی، روز یک‌شنبه، ۱۸ مرداد، برای گذران دوره محکومیتش خود را به زندان اوین معرفی و پیش از ورود به زندان تاکید کرد که حکم دادگاه را «عادلانه و قانونی» ندانسته و «اغراض سیاسی را عامل اصلی» آن می‌‌داند.

هفته گذشته گزارشی در فضای مجازی منتشر شد با این ادعا که مهدی هاشمی با انتشار توئیتی خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی به فساد اقتصادی مجتبی خامنه‌ای، فرزند رهبر جمهوری اسلامی، شده است.

در این توئیت منتسب به مهدی هاشمی، «امتیاز ایرانسل، فروش نفت به بهای ارزان به خانواده سلطنتی انگلیس، انباشت بیش از شش میلیارد پوند در بانک‌های انگلیس و مبالغ زیادی در بانک‌های آسیایی و کشورهای اروپایی من‌جمله سوئیس، قاچاق پنج تن و ۸۰۰ کیلوگرم شمش طلا به ترکیه» از جمله فسادهای اقتصادی مجتبی خامنه‌ای ذکر شده بود.

در این توئیت همچنین ادعا شده بود که مجبتی خامنه‌ای صاحب «نزديک به دو میليون و چهارصد هزار دلار پول نقد در مسكو، ارمنستان و گرجستان، املاک زيادی مثل هتل‌های پنج ستاره و خانه‌های آن‌چنانی در مسكو، ايروان، عشق‌آباد و دبی، يک كارخانه مواد غذايی در مسكو، و يك كارخانه صنعتی در ايروان» است.

عصر روز جمعه پیامی توسط «یکی از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی» در صفحه فیس‌بوک مهدی هاشمی منتشر شد که در آن تاکید شده بود او «هرگز» حساب کاربری توئیتر نداشته است.

فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی در این پیام با اشاره به این که در زندان امکان دسترسی به اینترنت را ندارد، شایعه ارسال توئیت از محوطه زندان را «موجب انبساط خاطر» و از سوی دیگر «تامل درباره یک موضوع مهم» توصیف کرد.

مهدی هاشمی افرادی را که به گفته او «به دنبال پرونده‌سازی» برایش بوده‌اند متهم کرد که به دنبال جدایی اکبر هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله علی خامنه‌ای بوده‌اند، اما «نزد افکار عمومی شکست تاریخی و تلخی خوردند».

وی اضافه کرد: «این شایعه‌سازی‌ها نیز توسط عوامل آنها انجام شده و از اعضای خانواده خواستم برای رسوایی این اقلیت، از وزارت محترم اطلاعات بخواهند تا پیگیری همه جانبه‌ای درباره نشانی اتاق‌های عملیات روانی این گروه داشته باشد.»

در سال‌های گذشته و به‌ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨ گزارش‌هایی درباره فعالیت اقتصادی مجتبی خامنه‌ای، فرزند علی خامنه‌ای، و همچنین دخالت او در کار نهادهای حکومتایران منتشر شد.

مهدی کروبی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴، نیز در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی، مجتبی خامنه‌‌ای را تلویحا به دخالت در این انتخابات متهم کرده بود.

پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ نیز گزارش‌هایی از دخالت مجتبی خامنه‌ای در سرکوب معترضان این انتخابات و همچنین فعالیت‌های اقتصادی او منتشر شد.

در همین حال در یکی از گزارش‌های منتشر شده سفارت آمریکا در لندن در وب‌سایت افشاگر ویکی‌‌لیکس نقل شده بود که مجتبی خامنه‌ای چهار بار برای درمان ناباروری خود به لندن سفر کرده است.

رسانه‌های مخالف رهبر جمهوری اسلامی نیز اعلام کرده بودند که برای تولد فرزند مجتبی خامنه‌‌ای یک میلیون پوند هزینه شده است.

پس از انتشار خبرهایی درباره خروج یک کامیون طلا و ارز به ارزش هجده و نیم میلیارد دلار از ایران به ترکیه در سال ٨٨، نیز برخی وب‌سایت‌های مخالف حکومت ایران این اتفاق را به مجتبی خامنه‌ای نسبت دادند.

غلامعلی حداد عادل، نماینده تهران در مجلس و پدر زن مجتبی خامنه‌ای، در سال ۹۱ در یک سخنرانی این اتهام‌ها را رد کرده و گفت که این گزارش‌ها با هدف «فاصله انداختن» بین مردم و رهبر جمهوری اسلامی منتشر می‌شود.

XS
SM
MD
LG