لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۹

فائزه هاشمی: حبس برادرم با مهندسی انتخابات مرتبط است


فائزه هاشمی، فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
فائزه هاشمی، فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

فائزه هاشمی نماينده سابق مجلس شورای اسلامی و فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، می‌گوید که حکم زندان برادرش با هدف «کم کردن» از حضور و تأثیر اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی انجام شده‌است.

فائزه هاشمی که روز دوشنبه ۱۹ مرداد در مصاحبه با سایت «کلمه» سخن می‌گفت از آنچه «مهندسی انتخابات» نامید انتقاد کرد.

مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، ظهر روز یکشنبه ۱۸ مرداد، برای سپری کردن حکم زندان خود، «وارد زندان اوین شد.»

مهدی هاشمی در خردادماه ۹۴ به جرم‌های اختلاس، ارتشاء و موارد امنیتی به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

فائزه هاشمی در مصاحبه خود با «کلمه» با اشاره به این حکم زندان گفت که «این فشارها به خاطر تأثیر و نقش مؤثر آقای [اکبر] هاشمی است. نقش تعیین‌کننده‌ای که ایشان به ویژه در انتخابات سال ۹۲ داشتند و الان این فشارها و اتهامات واهی به خانواده ایشان با هدف تخریب آقای هاشمی صورت می‌گیرد که کاملاً نتیجه عکس خواهد داد.»

او افزود: «تمام این تلاش‌ها و اقدامات برای این است که از حضور و تأثیر پدر در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس کم کنند تا این چهره‌های تأثیرگذار نتوانند در انتخابات نقش داشته باشند و انتخابات را مهندسی شده برگزار کنند. دقیقاً همین کاری که با آقای خاتمی کردند و در حقیقت نگران انتخابات آینده هستند.»

آقای هاشمی رفسنجانی اخيرا گفت «نمی‌تواند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کند، اما نامزد انتخابات مجلس خبرگان خواهد شد.»

خانم هاشمی در ادامه گفت: «همان‌طور که دیدیم بدون هیچ دادگاه و روند قانونی آقای خاتمی را ممنوع‌التصویر می‌کنند تا از این طریق از تأثیر ایشان در روند انتخابات جلوگیری کنند. در حقیقت ممنوع التصویری آقای خاتمی نوعی مهندسی انتخابات و برخلاف قوانین کشور است و به عنوان یک خلاف تبلیغاتی انتخاباتی در نظر گرفته شود.»

موضوع ممنوعيت پخش تصوير و اخبار محمد خاتمی در زمستان ۹۳ مطرح شد. گزارش‌ها حاکی از آن بود که محمود جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، در جلسه‌ای با مديران مسئول مطبوعات، نسبت به درج تصوير و ذکر نام آقای خاتمی هشدار داده و مرتکبين را به توقيف و تعطيل رسانه تهديد کرده‌است. اين تصميم، روز ۲۷ بهمن ۹۳ جنبه رسمی يافت.

فائزه هاشمی در ادامه اتهامات علیه برادر خود را «واهی» و نحوه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی را «معیوب و پر از ابهام» توصیف کرده و افزود که «تاریخ نشان داده که قطعاً هیچ حکومتی با زندان کردن افراد پابرجا نمانده‌است.»

خانم هاشمی در بخش دیگری از این مصاحبه به موارد دیگری اشاره کرده و گفت: «اخیراً عکس‌هایی را منتشر می‌کنند که مثلاً این دختر فائزه هست یا عکس عروسی را که در یک مجلس مختلط در حال رقص با داماد است، پخش می‌کنند و می‌گویند مثلاً نوه آقای هاشمی است و… که همه اینها دروغ است و کاملاً مشخص است که از سوی چه افرادی و با چه اهداف و برنامه‌ای منتشر می‌شود.»

عفت مرعشی، مادر مهدی هاشمی رفسنجانی، روز یکشنبه ۳۱ خرداد، حکم دادگاه جمهوری اسلامی علیه پسرش را «تقلب و پدرسوخته‌بازی» توصیف کرده بود.

XS
SM
MD
LG