لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۵۷

عارف: حذف مطهری از هیئت رئیسه خط قرمز ما است


محمدرضا عارف٬ رئیس فراکسیون «امید» اصلاح‌طلبان در مجلس ایران، در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر «تلاش برای حذف» علی مطهری از ترکیب آینده هیئت رئیسه مجلس، حذف مطهری را «خط قرمز» این فراکسیون اعلام کرد.

آقای عارف روز شنبه، ششم خرداد، به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت تصمیم فراکسیون «امید» بر ادامه حضور علی مطهری و مسعود پزشکیان در هیئت رئیسه مجلس است.

وی افزود در این رابطه «کمیته‌ای» با هدف مذاکره با فراکسیون‌های مختلف تشکیل شده و «ما هنوز هم معتقدیم می‌توانیم با سیاسیون مجلس به تفاهم برسیم.»

رئیس فراکسیون «امید» گفت اخباری مبنی بر تلاش برای حذف علی مطهری از ترکیب هیئت رئیسه مجلس شنیده و در فراکسیون نیز درباره این موضوع «صحبت مفصلی» شده است.

عارف همچنین گزارش‌ها درباره مذاکره این فراکسیون با اصول‌گرایان مجلس به منظور انتخاب حمید‌رضا حاجی‌بابایی به جای علی مطهری در ترکیب آینده هیئت رئیس را تکذیب کرد.

موضوع حذف علی مطهری از ترکیب آینده هیئت رئیسه مجلس نخستین ‌بار روز گذشته از سوی برخی خبرنگاران حوزه مجلس در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد.

آن ‌طور که این خبرنگاران نوشته‌اند، محمود واعظی٬ وزیر ارتباطات دولت حسن روحانی، به همراه کاظم جلالی، رئیس فراکسیون «مستقلین ولایی» مجلس، مذاکراتی برای حذف مطهری از نایب رئیسی مجلس با یکدیگر داشته‌اند.

بر اساس برخی گزارش‌های تائید نشده٬ هدف از حذف علی مطهری٬ کسب رای اعضای «جبهه پایداری» در مجلس برای ادامه ریاست علی لاریجانی است.

تاکنون مرجع مشخصی این موضوع را تائید نکرده است.

انتشار این خبر بازتاب‌های فراوانی در فضای مجازی داشته و گروهی از کاربران در شبکه‌های مختلف اجتماعی از حسن روحانی خواسته‌اند مانع دخالت وزیر ارتباطات در امور مجلس شود.

انتخابات هیئت رئیسه مجلس قرار است در جلسه علنی روز چهارشنبه این هفته برگزار شود و بهروز نعمتی٬ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس هم انتشار اخباری مبنی بر تلاش برای حذف علی مطهری را «شیطنت» دانسته که هدف آن ایجاد «اختلاف» است.

در همین زمینه غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی٬ نائب رئیس فراکسیون مستقلین، هم روز شنبه گزارش‌ها درباره مذاکره این فراکسیون با سایر فراکسیون‌ها برای حذف مطهری را تکذیب کرد.

جعفر‌زاده ایمن‌آبادی گفته که «علی مطهری مثل علی لاریجانی برای ما خط قرمز است و مطهری سمبل آزادگی و مردانگی است.»

وی اضافه کرد: «این شایعات در مورد کنار گذاشتن مطهری از هیئت رئیسه خط تفرقه است. علی مطهری آدم سالمی است و حریت دارد و از خطوط قرمز ما به شمار می‌آید.»

علی مطهری در حال حاضر نایب رئیس دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است و سال‌هاست که انتقاد‌های تند و صریحی از برخی سیاست‌های جمهوری اسلامی از جمله ادامه حصر رهبران «جنبش سبز» مطرح می‌کند.

آقای مطهری از جمله منتقدان بسیاری از جریان‌های تندروی محافظه‌کار در ایران محسوب می‌شود و این جریان‌ها میانه‌ خوبی با وی ندارند.

XS
SM
MD
LG