لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۷

زهرا رهنورد تحت عمل جراحی قرار گرفت


گزارش‌ها از ایران حاکی است که زهرا رهنورد،همسر میرحسین موسوی، از رهبران اعتراضات انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ صبح روز جمعه، ۱۸ مهر، در بیمارستان نور تهران مورد عمل جراجی چشم قرار گرفته است.

به گزارش وب‌سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، خانم رهنورد که حدود سه ماه پیش مورد معاینه پزشک متخصص قرار گرفته بود، روز جمعه در مرکز تخصصی چشم‌پزشکی نور تهران عمل جراحی چشم داشته است.

این وب‌سایت حال عمومی زهرا رهنورد پس از عمل جراحی را «خوب» و نتیجه عمل را «رضایت‌بخش» توصیف کرده است.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در دولت حسن روحانی، رئیس و از پزشکان بیمارستان چشم‌پزشکی نور تهران است که خانم رهنورد در آن عمل جراحی داشته است.

گزارش وب‌سایت کلمه حاکی است که میرحسین موسوی در انتقال به بیمارستان همسرش را همراهی کرده، اما دختران خانم رهنورد «اجازه نیافته‌اند» در بیمارستان، پدر و مادرشان را همراهی کنند.

ميرحسين موسوی نیز روز شنبه، ۲۹ شهريورماه، برای جراحی چشم به يک مرکز پزشکی تخصصی منتقل شده بود.

به گزارش وب‌سایت کلمه، «پزشکان معتمد دولت که مورد اعتماد خانواده نيز هستند» پس از معاينه چشم ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، ‌ خواستار جراحی چشم برای هردو شده‌اند، اما ميرحسين موسوی پس از چند هفته برای جراحی چشم به بيمارستان منتقل شده بود.

نرگس موسوی، دختر کوچک زهرا رهنورد و میرحسین موسوی، روز چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت، از «نگرانی‌های جدی» از وضعیت جسمانی خانم رهنورد خبر داده و این وضعیت را «حاصل سخت‌گیری و اهمالی» دانسته بود که در سه سال اخیر با مادرش شده است.

ميرحسين موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، رئيس سابق مجلس ايران و دیگر رهبر اعتراضات به انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸، از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ بدون محاکمه در حصر خانگی به سر می‌برند.

فاطمه کروبی،همسر مهدی کروبی، نیز روز اول مهر از بستری شدن آقای کروبی در بیمارستان خبر داده بود.

مهدی کروبی پیش از این نيز در اين مدت چندين نوبت به خاطر عارضه ديسک کمر و آرتروز زانو به بيمارستان منتقل شده و مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، روز ۱۵ مهر در نامه‌ای به حسن روحانی از وی خواسته بود که به عنوان رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت ملی نسبت به رفع حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی اقدام کند.

یک روز پس از انتشار این نامه، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت ایران، گفت که دولت نسبت به این مسئله «بی‌تفاوت» نیست، اما در پاره‌ای از موارد ضروری نمی‌داند که اقداماتش را رسانه‌ای کند.

پیشتر نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر بارها به تداوم حصر خانگی رهبران اعتراضات سال ۱۳۸۸ اعتراض کرده و خواهان پایان یافتن این حصر شده‌اند.

XS
SM
MD
LG