لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۴

تعداد قربانیان تصادف قطار در سمنان به ۳۶ نفر رسید


در حالی که آمار قربانیان حادثه برخورد دو قطار مسافربری در استان سمنان به ۳۶ نفر رسید، یک نماینده مجلس علت این حادثه را «دستور نابه‌جای» مدیر یکی از ایستگاه‌های قطار اعلام کرد.

به گزارش رسانه‌های ایران٬ دو قطار مسافربری روز جمعه، پنجم آذرماه، در محور سمنان‌ـ‌دامغان و در ایستگاه «هفت‌خان» با یکدیگر برخورد کردند که این حادثه منجر به آتش‌سوزی تعدادی از واگن‌ها شد و تاکنون ۳۶ کشته و ۸۰ مجروح در پی داشته است.

پیرحسین کولیوند٬ سرپرست مرکز اورژانس ایران، اعلام کرد که اجساد ۳۶ نفری که در این حادثه جان باخته‌اند «کاملا سوخته‌ و شناسایی آنها بسیار سخت است.»

آقای کولیوند آمار مجروحان این حادثه را نیز ۸۰ نفر اعلام کرده و گفت: «جستجو در داخل واگن‌های سوخته همچنان ادامه دارد.»

از سوی دیگر محمدرضا خباز٬ استاندار سمنان تعداد مجروحان این حادثه را ۹۶ نفر و تعداد کشته‌ها را ۳۱ نفر اعلام کرده است.

به گفته آقای خباز، برخورد قطار مشهد-سمنان به قطار تبریز- مشهد که به علت «نقص فنی» در راه متوقف شده بود٬ منجر به بروز این حادثه شده است.

به گفته وی، «علت توقف قطار تبریز- مشهد هنوز مشخص نشده است که آیا سردی هوا باعث یخ‌زدگی بوده یا مسئله فنی دیگری باعث توقف این قطار بوده است.»

در همین حال غلامرضا کاتب٬ عضو مجمع نمایندگان استان سمنان هم علت بروز این حادثه را «دستور نابه‌جای» حرکت قطار توسط مدیر یک ایستگاه قطار اعلام کرده است.

کاتب گفت: «مدیر ایستگاه قطار سمنان با دادن دستور نابه‌جای حرکت قطاری که در ایستگاه توقف بوده، سبب برخورد دو قطار مسافربری شد.»

این نماینده مجلس اضافه کرد: «عمدی یا سهوی بودن این اتفاق نیز باید مشخص شود.»

در پی بروز این حادثه٬ خط ریلی تهران-مشهد مسدود شده و عباس آخوندی٬ وزیر راه و شهرسازی، سفر خود به ترکمنستان را لغو کرده و قرار است به محل حادثه برود.

در مردادماه سال ۱۳۹۳ نیز سه واگنِ قطار مسافربری مشهد- تهران در حوالی شهر شاهرود در استان سمنان از ریل خارج شد، اما در آن حادثه کسی آسیبی ندید.

روز ۲۶ مهرماه، یعنی کمتر از یک ماه پیش نیز قطار مسافربری مشهد- شوشتر دچار سانحه شد و طی آن چندین نفر دچار مصدومیت شدند.

اواخر خردادماه سال ۹۳ نیز قطار مسافربری تهران-مشهد در حوالی دامغان با یک قطار باری برخورد کرد که در این تصادف یک تن جان خود را از دست داد.

XS
SM
MD
LG