لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۳

توصیه رئیس دادگستری به «مراقبت‌ فرهنگی» از ورزشکاران و هنرمندان


غلامحسین اسماعیلی
غلامحسین اسماعیلی

غلامحسین اسماعیلی٬ رئیس کل دادگستری استان تهران، روز چهارشنبه گفت که «مراقبت‌های فرهنگی» از ورزشکاران و هنرمندان کشور باید افزایش یابد و پیشنهاد داد که معاونت پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه وارد این حوزه شود.

آقای اسماعیلی روز چهارشنبه، ۱۵ اردیبهشت، به خبرگزاری صداوسیما گفت که ورزشکاران و هنرمندان ایران در معرض «آسیب‌های زیادی» هستند و باید خود را در برابر این آسیب‌ها «واکسینه» کنند.

به گفته این مقام دادگستری ایران، اگر «فعالان حوزه ورزش و هنر در مواجهه با آسیب‌ها خود را واکسینه نکنند٬ علاوه بر آسیب به خود فرهنگ جامعه را نیز دچار آسیب می‌کنند».

وی همچنین از این که برخی از مجموعه‌های ورزشی و هنری کشور در زمینه «تعالی باور‌های دینی» رفتار «مطلوبی» نداشته‌اند اظهار تاسف کرده و گفت که «فعالیت‌های ورزشی و هنری نیازمند پیوست فرهنگی بسیار قوی و محکم است».

این مقام قضایی به عملکرد قوه قضائیه در نحوه برخورد با «جرایم» هنرمندان و ورزشکاران نیز اشاره و اضافه کرد که «باید در تعیین مجازات متناسب با فعالان عرصه هنر و ورزش شخصیت فرد مرتکب هم در نظر گرفته شود».

آقای اسماعیلی همچنین گفت که «در بحث پیشگیری از وقوع جرم در میان اصحاب هنر و ورزش هم باید اقدامات بیشتری صورت گیرد» و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هم باید به این مسئله ورود کند.

آقای اسماعیلی درباره چگونگی ورود معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه به افزایش «مراقبت‌های فرهنگی» از هنرمندان و ورزشکاران توضیح بیشتری نداده است.

مرگ دو فوتبالیست طی یک سال گذشته در ایران و بازداشت هفت بازیگر در یک مهمانی شبانه در تهران با واکنش برخی مقام‌های قضایی همراه شده است.

در همین زمینه روز پنجم اردیبهشت‌ماه نیز عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان تهران، از مرگ یک ورزشکار در ایران به دنبال استفاده از نوشیدنی‌ الکلی اظهار تاسف کرده بود.

آقای دولت‌آبادی گفته بود که «به وزارت ورزش در مورد جرم مشروب‌خواری برخی تذکر می‌دهیم که متاسفانه اخیراً برخی حوادث و حتی فوت را در پی داشته است».

سال گذشته نیز سوشا مکانی٬ دروازه‌بان تیم پرسپولیس تهران، به دنبال انتشار عکس‌های خصوصی‌اش در فضای مجازی برای مدتی بازداشت شد.

حساسیت نهاد‌های امنیتی جمهوری اسلامی به رفتار بازیگران و ورزشکاران در ایران در پی افزایش حضور آنها در شبکه‌های اجتماعی بیشتر شده و دامنه برخورد با آنها نیز افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG