لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۱

مرگ چندین سرباز و شبه‌نظامی در درگیری ارتش ترکیه با پ‌کاکا


در ادامه موج خشونت و درگیری در جنوب ترکیه، روز جمعه، ۲۴ اردیبهشت، هم هشت سرباز از ارتش ترکیه و شش عضو حزب کارگران کردستان، پ‌کاکا، در جنوب ترکیه جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری رویترز به نقل از ارتش ترکیه خبر می‌دهد که روز جمعه هشت سرباز از این نیرو در جنوب شرقی ترکیه که بیشتر کردنشین است کشته‌ شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس تعداد سربازان ترکیه‌ای را که در این دور تازه از خشونت کشته‌ شده‌اند ده نفر اعلام می‌کند.

خبرگزاری رویترز همچنین در گزارش خود نوشته است که شش سرباز روز جمعه در درگیری با شبه‌نظامیان پ‌کاکا در ایالت حکاری ترکیه کشته شده و هشت سرباز نیز مجروح و زخمی شده‌اند.

دو سرباز دیگر در همین ایالت کشور ترکیه در جریان حادثه‌ای که برای یک هلی‌کوپتر نظامی پیش آمد جان خود را از دست داده‌اند.

مناطق کردنشین در جنوب شرقی ترکیه در یک سال و اندی گذشته و به‌ویژه در اردیبهشت‌ماه شاهد چندین انفجار و درگیری میان نیروهای رسمی ترکیه و شبه‌نظامیان بوده‌اند.

از جمله روز یک‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت، انفجار بمبی در شهر غازی‌عینتاب، واقع در جنوب شرق ترکیه، به مرگ یک مأمور پلیس و زخمی شدن ۲۳ فرد دیگر انجامید؛ در همین روز طی حمله‌ای در استان ماردین ترکیه سه سرباز به قتل رسیده و ۱۴ تن دیگر نیز مجروح شدند.

ارتش ترکیه نیز روز سه‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت، اعلام کرد که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، پ‌کاکا، به یک پادگان نظامی در جنوب شرقی ترکیه حمله کرده‌اند و در پی این حمله و درگیری، دو سرباز ترک و پنج شبه‌نظامی کرد کشته شده‌اند.

از سال پیش که آتش‌بس دوساله بین دولت ترکیه و پ‌کاکا نقض شد، نیروهای دولتی ترکیه کارزار شدیدی را علیه پ‌کاکا در جنوب شرق این کشور آغاز کرده‌اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس ‌جمهوری ترکیه، در ماه جاری گفت که در نبردهای این مدت اخیر، ۳۵۵ نفر از نیروهای امنیتی ترکیه و بیش از پنج هزار نفر از اعضای پ‌کاکا جان باخته‌اند؛ این آمار هنوز به طور مستقل تأیید نشده است.

XS
SM
MD
LG