لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۲۱

احمدی‌نژاد: مصلحت باشد افشا می‌کنم


محمود احمدی نژاد
محمود احمدی نژاد
محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران، روز یکشنبه در سخنرانی برای گروهی از مردم ساوجبلاغ گفت که «ان‌شاء‌الله در تلویزیون» اسامی برخی از مفسدان اقتصادی را برای مردم افشا خواهد کرد.

آقای احمدی‌نژاد که در ادامه دور دوم سفرهای استانی خود به این شهرستان در نزدیکی تهران رفته است در این سخنرانی به «موارد متعددی» اشاره کرد که «برخی افراد با گرفتن وام‌های کلان و پس ندادن آنها کرکری می‌خوانند».

او بی آن که از کسی نام ببرد به «آدم‌هایی که در ابتدای انقلاب دست خالی بودند و امروز به فوق میلیاردر تبدیل شده‌اند» اشاره کرد و گفت در گفت‌وگوهای تلویزیونی خود «هر جا مصلحت باشد اسامی مفسدان اقتصادی را خواهم برد.»

این نخستین بار نیست که رئیس دولت نهم و نامزد دهمین دوره ریاست جمهوری وعده افشای نام مفسدان اقتصادی برای مردم را می‌دهد. او حتی در یک مورد گفت که «لیست اسامی مفسدان اقتصادی در جیب کتم است»، اما این فهرست هرگز از جیب او بیرون نیامد.

این در حالی است که آقای احمدی‌نژاد در فروردین‌ماه سال ۱۳۸۷ در یک سخنرانی در شهر قم به مفسدان اقتصادی اعلان جنگ کرد و گفت: «دولت در مبارزه با مفسدان مالی سر سوزنی هم عقب‌نشینی نخواهد کرد و در سال ۸۷ دست همه فاسدان را از بیت‌المال قطع خواهد کرد.»

«در قضیه هسته‌ای ناگفته‌های زیادی هست»

محمود احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت در مورد این فعالیت‌ها و پرونده اتمی ایران «ناگفته‌های زیادی» هست و افزود: «به ما می‌گویند شما در سیاست خارجی سیاست ماجراجویی را دنبال کردید و باعث شده‌اید دشمن برانگیخته شود.»

آقای احمدی‌نژاد روز شنبه نیز در دیدار با روحانیون استان تهران بار دیگر اشاره کرد که «در موضوع هسته‌ای دولت را تحت سنگین‌ترین بمباران تهمت و دروغ قرار دادند»، و گفت که «این حجم از تهمت و هتاکی در تاریخ کشورمان بی‌سابقه است.»

به نظر می‌رسد این گفته رئیس دولت فعلی ایران اشاره به بیانیه مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت باشد که روز جمعه گذشته منتشر شد.

مرکز تحقیقات استراتژیک با مدیریت حسن روحانی، مذاکره‌کننده سابق ایران در پرونده هسته‌ای،‌ در این بیانیه با انتقاد شدید از گفته‌های محمود احمدی‌نژاد در مورد وضعیت برنامه هسته‌ای ایران در دولت‌های پیشین هدف دولت نهم را «انحراف افکار عمومی از شرایط نابسامان، مخصوصا تورم و بیکاری و قانون‌گریزی» دانست.

در همین حال رقبای اصلاح‌طلب آقای احمدی‌نژاد از جمله میرحسین موسوی و تنها رقیب اصول‌گرای او، محسن رضایی، نیز ضمن آن که او را به دروغ گفتن متهم می‌کنند بارها از او انتقاد کرده‌اند که به جای تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی در کشور وقت خود را با تاختن به کشورهای غربی تلف کرده است.
XS
SM
MD
LG