لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۴

پیام تازه بن لادن علیه موجودیت کشور اسرائیل


بن لادن که سال ها است مخفيانه زندگی می کند، در اين پيام گفته است: «جهاد جهانی با محوريت اسلام تا آزادی فلسطين ادامه خواهد يافت و ازيک سانتيمتر از سرزمين فلسطين چشم پوشی نخواهد شد.»
بن لادن که سال ها است مخفيانه زندگی می کند، در اين پيام گفته است: «جهاد جهانی با محوريت اسلام تا آزادی فلسطين ادامه خواهد يافت و ازيک سانتيمتر از سرزمين فلسطين چشم پوشی نخواهد شد.»

اسامه بن لادن، رهبر سازمان تروريستی القاعده در پيامی صوتی که همزمان با شصتمين سالگرد تاسيس اسرائيل منتشر شد، گفت که به مبارزه با «دولت يهودی و متحدانش در غرب» ادامه می دهد.


بن لادن که سال ها است مخفيانه زندگی می کند، در اين پيام گفته است: «جهاد جهانی با محوريت اسلام تا آزادی فلسطين ادامه خواهد يافت و ازيک سانتيمتر از سرزمين فلسطين چشم پوشی نخواهد شد.»


او بارديگر نوزده فرد عامل حملات يازدهم سپتامبر را «شجاعان و بهترين فرزندان اسلام» توصيف کرد و از«رشادت» آنان قدردانی کرد.


رهبر سازمان القاعده گفته است: «نزاع اسرائيلی – فلسطينی درسرلوحه مصاف اسلام عليه جهان غرب است و براساس آن بود که حملات يازدهم سپتامبرازسوی نيروهای القاعده صورت گرفت.»


اين پيام در ده دقيقه ضبط شده است. درساعات اوليه پس ازانتشار اين پيام، هنوز نظرکارشناسان درمورد اصالت صدا و اينکه آيا به راستی اين صدای بن لادن است يا خير، منتشرنشده است.


با وجود اين، برخی ازکارشناسان گفته اند، احتمال قوی می دهند که سخنگوی اين پيام، بن لادن باشد.


ازدو روزقبل، سايت های وابسته به القاعده و شبکه تلويزيونی «الجزيره» پيشاپيش ازوجود چنين پيامی خبرداده و گفته بودند، اين پيام روز جمعه منتشرخواهد شد.


اسامه بن لادن دراين پيام افزوده است: «جهاد يک وظيفه و امری واجب تا آزادی سرزمين مقدس فلسطين است. با ياری پروردگار، نبرد بی امان ما با اسرائيلی ها و هم پيمانان آنها ادامه خواهد يافت. حتی يک وجب ازخاک فلسطين دردست آنها نخواهد ماند. تا هنگامی که تنها يک مسلمان درجهان باشد، اين نبرد متوقف نخواهد شد.»


دراشاره مستقيم به جشن های شصتمين سالروز استقلال اسرائيل، اسامه محمد بن لادن دراين پيام گفته است: «اين جشن ها نشان می دهند که تا شصت سال پيش کشوريهودی وجود نداشته و ازشصت سال پيش و با اشغال سرزمين اسلامی و اعمال خشونت بار برپا شده است.»


يهوديان تاکيد دارند که آنان ازهزاران سال قبل دراين سرزمين زندگی کرده اند و به دنبال تهاجمات بيگانگان، به زور به سرزمين های ديگر، ازجمله به «بابل» رانده شدند و کوروش، پادشاه هخامنشی دريک دوره آنها را به سرزمين اسرائيل بازگرداند.


اما باز زير تهاجم بيگانگان ديگر، آنان ازميهن خود رانده شدند تا اينکه درسال ۱۹۴۸ درنتيجه قطعنامه سازمان ملل متحد، به استقلال کشور خود دوباره دست يافته اند.


درآن قطعنامه که درسال ۱۹۴۷ تصويب شد، مقرر گرديد که اين سرزمين به دو کشوراسرائيل و فلسطين تقسيم شود. اما فلسطينی ها آن قطعنامه را نپذيرفتند.


بن لادن در پيام تازه خود ازرسانه های جهانی انتقاد کرده و گفته است: «اين رسانه ها اسرائيل را قربانی جلوه داده و فلسطينی هائی را که ازسرزمين خود رانده شده اند، تروريست معرفی می کنند.»


در اين پيام آمده است: «درطول سال ها اسرائيلی ها را انسان های مظلومی که قربانی اعمال تروريستی فلسطينی ها شده اند، درگزارش ها وفيلم های خبری نشان می دهند.»


بن لادن دراين پيام شهروندان اسرائيل را «تروريست» خوانده و مشخصا، به مناخم بگين، يکی از نخست وزيران اسرائيل و سابقه عضويت وی در گروه شبه نظامی «اتسل» اشاره کرده است.


اين گروه در فاضله سال های ۱۹۳۱ ميلادی تا ۱۹۴۸ ميلادی برای تشکيل دولت يهودی، عليه حاکمان بريتانيايی و ساکنين محلی فلسطين می جنگيد و از سوی دولت وقت بريتانيا به عنوان سازمانی تروريستی شناخته می شد.


بن لادن درپيام تازه خود، تلاش های صلحی را نيز که اکنون با حمايت ايالات متحده آمريکا و ديگر کشورهای جهانی به ويژه «گروه چهارجانبه» با هدف رسيدن به صلح نهائی ميان اسرائيلی ها و فلسطينی ها به عمل می آيد، به تمسخرگرفته و گفته است: «شصت سال است که ازصلح حرف می زنند اما تلاش ها برای استقلال فلسطينی ها شکست خورده است.»


پيش ازاين پيام، بن لادن دربيستم ماه مارس نيز در پنجمين سالروز جنگ درعراق، درپيامی «مسلمانان جهان را به مبارزه با قوای آمريکا و هم پيمانان آنها درعراق، درچارچوب مبارزه دامنه دار برای آزادی فلسطين» فرا خوانده بود.


دريک کاست صدا نيز که اواخر دسامبر ۲۰۰۷ منتشرشد، بن لادن «قول» داد که «تمامی سرزمين اسلامی فلسطين: ازاردن تا دريا آزاد شوند».


واکنش اسرائيل


اريه مکل سخنگوی وزارت امورخارجه اسرائيل درواکنش به پيام بن لادن گفت: «اسرائيل به سخنان ابر تروريست ديوانه ای که درآرزوی نابودی جهان غرب است، واکنش نشان نمی دهد».


آقای مکل درعين حال گفت: «زمان آن فرارسيده که اين ابر خرابکارمجنون دستگير شده و به مجازات جنايت هايش برسد.»


پيام بن لادن عليه اسرائيل درآخرين ساعات از ديدار جرج بوش ازاسرائيل منتشرشد.


رئيس جمهوری ايالات متحد درسفر سه روزه خود به اسرائيل، پيام های بسيارقوی درحمايت کشورش ازاسرائيل بيان کرد.


وی گفت: «اسرائيل درمبارزه با حماس، جهاد اسلامی، حزب الله لبنان و محمود احمدی نژاد تنها نيست و درکنار ۷ ميليون نفرجمعيت اسرائيل، ۳۰۰ ميليون آمريکائی نيزدراين رزم سهيم هستند.»


جرج بوش همچنين با کلمات عبری سالروز استقلال اسرائيل را شادباش گفت.


وی ظهر جمعه اسرائيل را به سوی عربستان ترک کرد.


بارفتن جرج بوش ازاسرائيل، خانم نانسی پلوسی و هيات بزرگی ازنمايندگان جمهوريخواه و دموکرات آمريکا روز جمعه وارد اسرائيل شدند.


XS
SM
MD
LG