لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۷

باهنر: احمدی‌نژاد برای تشخیص شخصی خود بیش از قانون اهمیت قائل است


محمدرضا باهنر (راست) در کنار محمود احمدی‌نژاد و علی لاریجانی
محمدرضا باهنر (راست) در کنار محمود احمدی‌نژاد و علی لاریجانی
در ادامه حملات و انتقادات اصول‌گرایان منتقد دولت محمود احمدی‌نژاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صراحتا آقای احمدی‌نژاد را به بی‌قانونی و اجرای دل‌بخواهی قانون متهم کرده و گفت که او «برای تشخیص شخصی خود بیش از قانون اهمیت قائل است».

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در عین حال به رئیس جمهور ایران در قالب «آرزو و دعا» توصیه کرده است که «زودتر» تکلیفش را با جریان انحرافی روشن کند.

با آغاز ماجرای عزل و نصب دوباره وزیر اطلاعات و ۱۱ روز خانه‌نشینی محمود احمدی‌نژاد اصول‌گرایان منتقد دولت موجی از حملات و انتقادات شدیداللحن علیه رئیس جمهور و اطرافیان او یا همان «جریان انحرافی» به راه انداختند که هم‌چنان ادامه دارد.

محمدرضا باهنر در تازه‌ترین مصاحبه خود با هفته‌نامه حزب موتلفه اسلامی در عین ابراز علاقه به محمود احمدی نژاد صراحتا گفته است که «جناب رئیس جمهور خیلی از تصمیماتی را که شخصا می‌گرفتند اجرا می‌کردند، حالا چه قانونی بودند و چه نبودند».

این عضو برجسته جامعه اسلامی مهندسین ایران در مصاحبه خود که روز شنبه، ۱۱ تیرماه، در وب‌سایت خبرآن‌لاین منتشر شده همچنین گفته است که از سال ۱۳۸۴ تاکنون تغییری در محمود احمدی‌نژاد حاصل نشده، ‌بلکه شناخت دیگران از او بیشتر شده است.

او در این زمینه گفت: «احمدی‌نژاد سال ۸۴ با احمدی‌نژاد امروز شاید فرقی نکرده باشد و اطلاعات ما درباره ایشان بیشتر شده باشد.»

محمدرضا باهنر در عین حال محمود احمدی‌نژاد را حائز «نقاط مثبت بسیار زیاد» دانسته و او را مردمی و پرتلاش و دلسوز توصیف کرده است.

اما نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه مصاحبه خود به نقاط ضعف رئیس جمهور مورد حمایت آیت‌الله خامنه‌ای پرداخته و گفته است:‌ «احمدی‌نژاد به تشخیص خود بیش از قانون اهمیت قائل است و بیشتر تلاش می‌کند به تشخیص‌های خودش عمل کند.»

«خط قرمز قانون است، نه کابینه»

در همین حال روزنامه‌های ایران نیز روز شنبه در واکنش به آخرین گفته‌های محمود احمدی‌نژاد در مورد این که کابینه‌اش را «خط قرمز» می‌داند به او متذکر شده‌اند که «خط قرمز قانون است، نه کابینه».

محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه گذشته در تازه‌ترین واکنش خود به فشارهای روزافزون بر اطرافیانش هشدار داد که کابینه خود را خط قرمزی می‌داند که در صورت «دست‌اندازی به آن» وارد عمل خواهد شد.

در واکنش به این هشدار رئیس دولت دهم، روزنامه‌های ابتکار، خراسان، جمهوری اسلامی و روزگار به شدت او را به خاطر چنین اظهاراتی مورد انتقاد قرار داده‌اند.

از جمله روزنامه خراسان تاکید کرده است که «کابینه نمی‌تواند خط قرمز باشد، چرا که اگر کابینه خط قرمز باشد خیلی چیزهای دیگر هم می‌تواند به عنوان خط قرمز مطرح شود»، اما «بدون شک قانون خط قرمز است».
XS
SM
MD
LG