لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۹

کارلوس کی‌روش، گرفتار در اختلافات دولت و مجلس ایران


محمود احمدی‌نژاد، محمد علی‌آبادی و علی سعیدلو
محمود احمدی‌نژاد، محمد علی‌آبادی و علی سعیدلو
برخی از وب‌سایت‌های دولتی در ایران از تهدید کارلوس کی‌روش برای خروج همیشگی از تهران خبر داده‌اند.

طی روزهای اخیر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران، در جلسات هیئت دولت حضور پیدا نکرده است. طرح سوال از او نیز در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

اما حتی پیش از تنش‌های اخیر نیز مجلس و دولت بر سر تشکیل وزارت ورزش، مواضعی کاملاً متضاد داشتند. به‌رغم پایان مهلت قانونی دولت، آقای احمدی‌نژاد هنوز حاضر به معرفی وزیر ورزش به مجلس نشده است.

در طرف مقابل، مجلس نیز ادامه فعالیت سازمان تربیت بدنی را غیرقانونی می‌داند و کلیه قرارداد‌ها، توافقات و پرداخت‌هایی که ذیل عنوان سازمان تربیت بدنی انجام می‌شود را بی‌اعتبار دانسته است.

وب‌سایت خبرآن‌لاین، نزدیک به علی لاریجانی، رئیس مجلس، در این باره نوشته است: «علی سعیدلو، رئیس سازمان تربیت ‌بدنی، و علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال، هنوز باور نکرده‌اند که کارلوس کی‌روش و دستیارانش اگر پول نگیرند عطای تیم‌ ملی را به لقایش می‌بخشند و می‌روند.»

به نوشته این وب‌سایت خبری، کارلوس کی‌روش ضمن شکایت، تهدید به جدایی کرده است.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران که برای تماشای دیدار تیم‌های سپاهان اصفهان و صبای قم به اصفهان سفر کرده بود، در مسیر سفر با عباس ترابیان اتمام حجت کرد و این پیام مهم خیلی زود به گوش علی کفاشیان نیز رسید.

سرمربی سابق رئال مادرید گفته است تا پایان هفته منتظر می‌ماند. یکی از مقامات بلندپایه فدراسیون فوتبال نیز با جدی خواندن این موضوع به روزنامه خبر ورزشی گفته است: «به خدا دیگر نمی‌دانیم باید چه ‌کار کنیم. ظاهراً مسئولان سازمان هم نمی‌خواهند یک اقدام درست و حسابی کنند.»

نماینده مجلس: تهدید کی‌روش شایعه نیست

مجلس شورای اسلامی ایران با تصویب طرح ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی، طبق قانون سه ماه به دولت فرصت داد تا سرپرست وزارتخانه ورزش را معرفی کند.

در کشاکش اختلافات مجلس و دولت، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، و دستیارانش هنوز قسط اول قراردادهای خود را دریافت نکرده‌اند و به فدراسیون فوتبال هشدار داده‌اند که ایران را ترک خواهند کرد.

جلال یحیی‌زاده، از نمایندگان مجلس، در این باره به خبرآن‌لاین گفته است: «این موضوع شایعه نیست. اتفاقاً یک موضوع بسیار جدی است. من اطلاع موثق دارم که او تهدید به جدایی کرده در صورتی که قسط اولش پرداخت نشود خواهد رفت. این یک واقعیت است که ما هم آن ‌را اعلام می‌کنیم.»

آقای یحیی‌زاده می‌گوید مجلس علاقه‌مند است کمک کند تا این موضوع حل شود. اما به گفته او «وقتی خودشان به ما مراجعه نمی‌کنند، گناه مجلس چیست؟»

رئیس سابق کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید می‌کند که آقایان متوجه نیستند دارد چه اتفاقی می‌افتد.

به هر تقدیر، کارلوس کی‌روش به اتفاق دستیارانش که با قراردادهای چند میلیون دلاری حاضر به پذیرش سکان هدایت تیم ملی ایران شده بودند، در حال حاضر گروگان اختلافات مجلس شورای اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

به نظر می‌رسد اگر همچنان سرنوشت این مربیان به روابط دولت و مجلس وابسته بماند، امیدواری چندانی به رقم خوردن پایانی خوش بر این ماجرا وجود نداشته باشد، ماجرایی که در رسانه‌های ایران شکل طنز به خود گرفته و حتی در برنامه تلویزیونی ۹۰، عادل فردوسی‌پور علت جرایم سنگین مالی بازیکنان استیل آذین و پرسپولیس را پرداخت کردن قسط اول قرارداد کارلوس کی‌روش عنوان کرد!
XS
SM
MD
LG