لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۳

داد پینگ‌پنگ‌بازان هم درآمد: رئیس فدراسیون را نمی‌خواهیم


۳۰ پینگ‌پنگ‌باز بر‌تر ایران که برای حضور در مسابقات تور حرفه‌ای ایران به شهر اراک رفته بودند، ضمن اعلام انصراف از حضور در مسابقات، به فقدان امکانات، خوابیدن ۱۲ نفر در یک اتاق و سالن غیراستاندارد این مسابقات اعتراض کردند.

این بازیکنان پس از نگارش طوماری اعتراض‌آمیز به شهرهای خود بازگشته و گفته‌اند با ادامه این روند، حاضر به شرکت در بازی‌های بعدی هم نیستند.

در مقابل اما فدراسیون پینگ‌پنگ اعلام کرده است که هر کس دوست ندارد بازی نکند و مسابقات بدون این بازیکنان برگزار می‌شود!

محمد زارع‌پور اشکذری، رئیس فدراسیون پینگ‌پنگ، هم گفت که این بازیکنان از جایی دیگر خط گرفته‌اند.

«به شعور ما توهین نکنید»

نوشاد عالمیان، مرد اول تنیس روی میز ایران، که در سال‌های اخیر موفقیت‌های بین‌المللی فراوانی کسب کرده است با انتقاد از اظهارات زارع‌پور گفت که او با این اظهار نظرش باز هم به شعور ملی‌پوشان توهین کرده است.

عالمیان گفت حرکت فدراسیون بسیار زشت بود. ما تا ساعت ۱۰:۳۰ شب اصلاً جایی برای استراحت نداشتیم. سرپرست خوابگاه گفت که برای حضور ما هماهنگی نشده! سپس یک اتاق به ما دادند که ۱۲ نفر باید در آن بخوابند. متاسفانه بی‌احترامی‌های فدراسیون پایانی ندارد.

عالمیان در ادامه گفت: «رئیس هیئت استان مرکزی گفته است که قصد داشتند هتل پنج ستاره در اختیار ما بگذارند. او اعلام کرده که ما بهانه آورده‌ایم و اراک را ترک کردیم. واقعا نمی‌دانم مسئولان اراکی چطور روی‌شان می‌شود که چنین اظهار نظری کنند.»

دارنده نشان طلایی چندین دوره تورهای حرفه‌ای جوانان جهان با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی فدراسیون و بلاتکلیفی در این ورزش گفت که متاسفانه برای لیگ هیچ برنامه‌ای وجود ندارد. ورزشکار حرفه‌ای باید برای خرید رویه راکت، چوب و کفش، خودش هزینه کند. اگر لیگ نباشد، ما درآمد نداریم و هیچ حقوقی نمی‌گیریم.

عالمیان به ماجرای رقابت‌های لوکزامبورگ و حضور حریف اسرائیلی در آن رقابت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: «فدراسیون به من قول داده بود که چون در رقابت‌های لوکزامبورگ قهرمان شدم و روی سکو نرفتم، پاداشم را بپردازد، ولی تاکنون هیچ حرفی نزدند. این که در آینده چه بلایی بر سر ما می‌آید مشخص نیست.»

او همچنین از هزینه شخصی توسط ملی‌پوشان پرده برداشت و گفت که در مسابقات جهانی محمدرضا اخلاق‌پسند ۸۰۰ یورو هزینه کرد و چهار جفت رویه راکت خرید تا ببیند با کدام یک از آنها می‌تواند بهتر کار کند. در حالی که تمام این‌ها به عهده فدراسیون است.

ملی‌پوش پینگ‌پنگ ایران ادامه داد: سازمان تربیت بدنی باید به ما وقتی بدهد تا برویم درباره مشکلات صحبت کنیم. فعلا نمی‌شود با فدراسیون همکاری کرد. چون شرایط خیلی بد است.

«او نمی‌داند پینگ‌پنگ چیست»

محمدرضا اخلاق‌پسند، کاپیتان تیم ملی ایران، نیز با انتقاد از زارع‌پور گفت: «او اصلا نمی‌داند پینگ‌پنگ یعنی چه.»

گفتنی است تاکنون هیچ یک از ملی‌پوشان به کمیته انضباطی نرفته بودند، ولی یک‌باره نوشاد و نیما عالمیان، محمدرضا اخلاق‌پسند، مهران احدی، افشین نوروزی و خطیون به کمیته انضباطی فراخوانده شده‌اند.

اخلاق‌پسند‌‌ همان انتقادات نوشاد عالمیان را مطرح کرده است. مهران احدی نیز در گفت‌وگویی جداگانه، اظهارات سایر ملی‌پوشان را تایید کرده است.

احدی گفت این اتفاقات نه تنها بی‌احترامی به ۳۰ بازیکن بر‌تر کشور بود، بلکه به جامعه پینگ‌پنگ ایران نیز توهین شده. بابت این قضایا واقعاَ متاسف هستم.

علی‌رغم این که فدراسیون پینگ‌پنگ برنامه رقابت‌های بعدی را اعلام کرده، اما احدی می‌گوید: «با این نامه اعتراضی که به فدراسیون فرستادیم، تا زمان برطرف شدن مشکلات که در بندهای این نامه آمده است، دیگر حاضر به حضور در رقابت‌ها نخواهیم بود.»
XS
SM
MD
LG