لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۴

لیگ برتر فوتبال ایران؛ تقاضا برای بازگرداندن علی کریمی


علی کریمی
علی کریمی
در آخرین بازی روز نخست از هفته سی و دوم لیگ برتر فوتبال ایران، جام خلیج فارس، هم طلسم تساوی نشکست و پرسپولیس با مس کرمان در حالی یک بازی بدون گل را سپری کرد که مس در ورزشگاه آزادی برتر از سرخ‌پوشان می‌نمود.

نمایش برتر مس در برابر پرسپولیس و ناکامی مهاجمان این تیم در نیمه نخست باعث شد تا در بین دو نیمه گروهی از هواداران تیم پرسپولیس به سوی حبیب کاشانی، سرپرست باشگاه پرسپولیس، بروند و از او بخواهند که علی کریمی را برای فصل آینده به تیم پرسپولیس بازگرداند.

کاشانی در پاسخ به این خواسته از هواداران خواست که پرسپولیس را در جریان دو جام داخلی و لیگ قهرمانان مورد حمایت قرار دهند. او همچنین در این مورد که آیا علی دایی در فصل دیگر می ماند یا نه هم فقط سکوت کرد.

مسابقه با برتری مس آغاز شد، ولی رفته‌رفته پرسپولیس بر بازی احاطه پیدا کرد. در دقیقه ۱۹ هادی نوروزی به عنوان تنها مهاجم پرسپولیس یک فرصت عالی را هدر داد، فرصتی که دیگر کمتر نصیب تیمی شد که هوادارانش را از دست داده است.

در نیمه دوم کفه ترازو بار دیگر به سود یاران صمد مرفاوی سنگین شد. نقطه اوج خطر برای پرسپولیس ادینیو، گلزن برزیلی، بود.

در این نیمه مس بازی هماهنگ‌تر و یک‌دست‌تری از میزبان خود نشان داد و چند بار خطر تا بیخ گوش دروازه حقیقی پیش رفت و نظم دفاعی را برهم ریخت. در بدترین لحظه این به‌هم ریختگی برخورد حقیقی با سپهر حیدری به مصدومیت شدید سپهر و اعزام او به بیمارستان انجامید. برای انتقال او به بیمارستان ۱۵ دقیقه مصدوم منتظر آمدن آمبولانس بود.

در دقیقه ۸۵ ضربه آزاد ادینیو از فاصله ۲۵ متری به زیر دیرک افقی دروازه خورد و روی خط گل فرود آمد. این ضربه جرقه‌ای بود تا شلیک وحید هاشمیان از کنار دروازه مس رد شود و ضربه قوس‌دار قاسم دهنوی به زحمت توسط حقیقی راهی کرنر شود... و دست‌کم لحظه‌های پایانی را از شکل یکنواختش خارج کند.

پرسپوليس با اين تساوی صاحب ۵۴ امتياز شد. روز یک‌شنبه نتیجه مسابقه تراکتورسازی با صبا در قم سرنوشت رده چهارم در این هفته را مشخص می‌کند.

در حالی که تماشاگر مسابقه در ورزشگاه بزرگ آزادی بین ده تا ۱۵ هزار نفر گزارش شد، پرسپولیس در غیاب محرومانش، همچنان با مشکل بازیکن، به‌ویژه در خط حمله، دست‌به‌گریبان بود. ضمن آن که مصدومیت شدید کاپیتان سپهر حیدری هم بر کار دفاعی این تیم چنان تاثیر نامطلوب داشت که مس هر لحظه تا آستانه گل پیروزی پیش رفت.

پرسپولیس: علیرضا حقیقی، حمید علی عسگری، سپهر حیدری (کاپیتان، از دقیقه ۵۶ هادی شکوری)، مجتبی شيری، سکو برت، تیاگو فراگا، محسن آقازمانی، مازیار زارع، حسین بادامکی (از دقیقه ۷۵ اشپیتیم آرفی)، هادی نوروزی و محمد منصوری. سرمربی: علی دايی.

مس كرمان: ارشاد يوسفی، قاسم دهنوی، پيروز قربانی، ميلاد فخرالدينی، شجاع خليل‌زاده، عادل كلاه‌كج، محمد منصوری، مصطفی سيفی، كيوان امرايی، مهرداد پولادی، ادينیو (کاپیتان). سرمربی: صمد مرفاوی.
XS
SM
MD
LG