لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۷

مصادره جام قهرمانی تیمی که با اعمال شاقه به مسابقات جهانی رفت


محمد علی‌آبادی
محمد علی‌آبادی
تیم ملی وزنه‌برداری جوانان ایران که با از سر گذراندن موانع فراوان به مالزی اعزام شده بود، جام قهرمانی سی و هفتمین دوره مسابقات جوانان جهان را نصیب خود کرد.

مشکلات ورزشکاران برای خروج از کشور باعث شده بود کوروش باقری، سرمربی این تیم، در مصاحبه‌های متعدد، به زعم خودش با التماس از مسئولین بخواهد گوشه‌چشمی به این تیم بیندازند و اجازه خروج مشمولین پرتعداد سربازی در این تیم را صادر کنند.

حالا این تیم در جایگاهی بالا‌تر از چین و روسیه ایستاده است، عنوانی که پیش از آغاز مسابقات، حتی خوش‌بین‌ترین کار‌شناسان وزنه‌برداری نیز تصورش را نمی‌کردند.

قهرمانی بهادر مولایی در دسته فوق سنگین رقابت‌ها که در روز پایانی مسابقات رقم خورد، حکم قهرمانی را به نام تیم ملی ایران صادر کرد.

در پی کسب این عنوان، صدور پیام‌های تبریک از سوی مقامات سیاسی و ورزشی و تلاش برخی مسئولین برای مصادره این عنوان آغاز شده است.

محمد علی‌آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک ایران، از جمله مسئولینی است که اقدام به صدور پیام تبریک کرده است.

این در حالی است که یک روز قبل از اعزام تیم ملی جوانان ایران به مالزی، کوروش باقری درباره علی‌آبادی گفته بود:

«فکر می‌کردم با حضور علی‌آبادی در راس وزارت نفت مشکلات کمتری خواهیم داشت. اما متاسفم که مشکلات ما بیشتر هم شده! کارمند شرکت نفت هستم، ولی با عرض تاسف، با ماموریت من که سرمربی تیم ملی هستم، موافقت نشده. این است جواب زحمات من؟ آقایان طوری رفتار می‌کنند که انگار هرچه کمتر موفق باشید، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرید!»

سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان نیز اقدام به صدور پیام تبریک کرده است. کوروش باقری در‌‌ همان مصاحبه گفته بود:

«شک دارم مدال المپیک برای مسئولان ورزش ما مهم باشد. چرا آقایان دنبال راه‌اندازی وزارت ورزش هستند؟ اگر دغدغه‌ای بابت ورزش حرفه‌ای وجود ندارد، دیگر نیازی هم به وزارتخانه نیست، چون مردم خودشان ورزش می‌کنند و ورزشکاران با همت خودشان مدال می‌گیرند!»

بخشی از پیام‌های تبریک مسئولین ورزشی و سیاسی در خصوص قهرمانی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان ایران در زیر آمده است. پیام‌هایی که حاوی نکاتی متناقض با وضعیت این تیم، هنگام اعزام به رقابت‌های جهانی است.

سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان: محمد عباسی در بخشی از پیام خود آورده است: در سالی که رهبر عزیزمان توجه به امور جوانان به ویژه حوزه ورزش را از اهم اولویت‌ها برشمرده‌اند و همواره مورد تاکید رئیس جمهور محترم بوده است، بر ارزش‌های این موفقیت و افتخار می‌افزاید. این پیروزی نشان داد که برنامه‌های زیربنایی و هدفمند در کشف و پرورش استعدادهای ناب ورزش این سرزمین ثمربخش بوده و آغازی شیرین و امیدآفرین در مسیر شکل‌گیری وزارت ورزش و جوانان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی: علی لاریجانی نیز در پیام خود به همزمانی کسب این جام با «گرامی‌داشت ایام اعیاد شعبانیه» اشاره کرده و نوشته است که «این‌جانب از سوی خود و سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک کسب این پیروزی و قهرمانی درخشان به مسئولان و... برای این عزیزان آرزوی موفقیت و بهره‌ورزی در تمام عرصه‌ها را دارم».

رئیس کمیته ملی المپیک: محمد علی‌آبادی موفقیت وزنه‌برداران ایران را ناشی از تلاش مجموعه ورزش از جمله مسئولان دانسته و کسب این جام قهرمانی را به «دولت حامی ورزش» تبریک گفته است.
XS
SM
MD
LG