لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۰۴

هفته درد و وحشت برای ورزش ایران در سال ۹۰


روح‌الله داداشی که در نزاع خیابانی جان خود را از دست داد
روح‌الله داداشی که در نزاع خیابانی جان خود را از دست داد
قتل قهرمان رقابت‌های زورآزمایی، غرق شدن قهرمان قایق‌رانی، سقوط قهرمان تیراندازی ارتفاع، دوپینگ قهرمان کشتی فرنگی جهان و دوپینگ قهرمانان دوچرخه‌سواری.

همه این سوانح و اتفاقات ناگوار فقط در شش روز رخ داد تا هفته‌ای که به پایان رسید تلخ‌ترین هفته برای ورزش ایران از ابتدای سال ۱۳۹۰ باشد.

در هفته‌ای که رسانه‌های ورزشی در جهان به خبرهای تور دو فرانس، کوپا آمریکا و جام جهانی فوتبال زنان پرداختند، ورزشی‌نویسان ایرانی ناگزیر شدند از چاقوکشی و قتل، خون‌ریزی، سقوط مرگبار و غرق شدن در دریاچه بنویسند!

قتل قوی‌ترین مرد ایران

به قتل رسیدن روح‌الله داداشی، قوی‌ترین مرد ایران، خبرساز‌ترین اتفاق در ورزش ایران بود.
نیروی انتظامی ایران در کمتر از چند ساعت توانست سه نفر را در ارتباط با پرونده قتل او دستگیر کند.

فرمانده انتظامی تهران و البرز در این باره اعلام کرد که هر سه متهم به قتل، هیچ گونه سابقه کیفری نداشته و شایعات مطرح شده پیرامون مصرف موادمخدر یا مشروبات الکلی از سوی متهمان صحت ندارد.

ضارب ۱۷ یا ۱۸ ساله است و با کاردی به طول ۲۵ سانتی‌متر ضربات مرگباری را به گردن، کتف راست و بازوی روح‌الله داداشی وارد کرده است.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی تهران، این حادثه در پی برخورد اتومبیل‌های دو طرف و متعاقباً نزاع لفظی آنها رخ داده است.

در همین زمینه فرماندار کرج هم گفت: «یکی از سرنشینان خودرو که شاگرد نانوایی است اصلاً از خودرو خارج نشده و هیچ دخالتی در قتل نداشته. فرد دوم نیز با خبرنگار همراه مرحوم داداشی درگیر شده و نفر سوم که یک جوان ۱۷ ساله است مرتکب قتل شده است.

محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور، شخصاً اقدام به بازجویی از قاتل کرده است. علیرضا به وزیر پیشین اطلاعات گفته است: «مرحوم داداشی بعد از توقف‌مان در خیابـان پونه به سمت من آمد و درگیر شدیم. در آن زمان هم من کـاملاً هوشیار بودم و حتی بار‌ها از وی خواستم تا مرا‌‌ رها کند که وی همچنان مرا کتک می‌زد.»

سقوط قهرمان تیراندازی

رضا کریم‌پور، تیرانداز ملی‌پوش ایران، روز یک‌شنبه در اثر سقوط از ارتفاعات منطقه گرمسار فوت کرد.

ملی‌پوش رشته تپانچه ایران در حالی که در مرخصی حضور در اردوی تیم ملی به سر می‌برد، روز جمعه برای کوه‌پیمایی به همراه دوستانش به ارتفاعات کوه‌های گرمسار رفته بود.

این ملی‌پوش ۳۴ ساله در رقابت‌های تیراندازی قهرمانی جهان که اخیراً در مونیخ برگزار شد، به عنوان عضو تیم ملی حضور داشت.

غرق شدن قهرمان قایق‌رانی

زهرا فرجی، قایق‌ران تیم ملی روئینگ [پاروزنی] زنان ایران در حادثه‌ای در سد شهرچای ارومیه جان خود را از دست داد.

او که در تعطیلات بین‌اردویی به سر می‌برد، روز جمعه همراه با رویا عباسی، یکی از هم تیمی‌هایش، در اثر واژگونی جت اسکی دچار حادثه شد.

رویا عباسی با کمک افراد حاضر در محل نجات یافت، اما زهرا فرجی به زیر آب رفت و پیکرش در روز دوشنبه پیدا شد.

مادر زهرا فرجی با اعتراض به برخی اخبار نادرست درباره این ماجرا گفت: «حضور دخترم با جت اسکی در دریاچه خودسرانه نبوده است.»

به گفته مادر قایقران مغروق، آن‌ها در وهله نخست درخواست پوشیدن جلیقه نجات کرده بودند که با توجه به نبود جلیقه، مسئولان اجازه دادند تا از جت اسکی استفاده شود.

مادر زهرا فرجی گفت که مسئولان نباید این اجازه را می‌دادند. زیرا به دلیل خطرآفرینی این وسیله، افراد متخصص این رشته نیز از جلیقه نجات استفاده می‌کنند.

این مادر داغدار در ادامه گفت: «حضور چند صد نفر برای پیدا کردن جسد دخترم دلگرمی برای من نیست. چرا که با اهمال‌کاری مسئولان فرزندم را از دست داده‌ام.»

دوپینگ قهرمانان کشتی فرنگی

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ روز سه‌شنبه گذشته نتیجه نمونه‎گیری دو نفر از اعضای تیم ملی کشتی فرنگی ایران را مثبت اعلام کرد.

«ا - ع» و «ب - ق» فرنگی‌کارانی بودند که نتیجه نمونه A آن‌ها مثبت اعلام شد.

به دنبال اعلام این خبر، محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، ورزشکاران متهم را که هر دو در ۹۶ کیلوگرم هستند از اردوی تیم خود اخراج کرد و به جای آن‌ها قاسم رضایی را به اردو فراخواند.

محرومیت دوچرخه‌سواران دوپینگی

امیر محمدی و حسن ملکی دو دوچرخه‌سوار شرکت‌کننده در رقابت‎های تور بین‎المللی آذربایجان که از نتیجه تست دوپینگ آن‌ها در این رقابت‎ها مثبت اعلام شده بود، روز چهارشنبه از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) به دو سال محرومیت از حضور در تمام مسابقات محکوم شدند.

محمدی و ملکی به ترتیب از «کلنبوترول» و «اوکسی لوسرین» استفاده کرده بودند.

همچنین رحیم امامی، صمد ‌پور سیدی، رامین مهربانی و رسول براتی چهار دوچرخه‌سوار دیگر دوپینگی ایران نیز در انتظار اعلام میزان محرومیت خود از سوی نادو هستند.
XS
SM
MD
LG