لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۶

رویدادهای مرتبط با انتخابات ایران تا روز رای‌گیری

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، روز جمعه ۲۹ اردیبهشت، همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار می‌شود. پوشش لحظه به لحظه خبرهای مرتبط با این رویداد را با رادیو فردا دنبال کنید.

۱۲:۲۲ ۲۷.۲.۱۳۹۶

عباس امیرانتظام، داوود هرمیداس باوند، علی رشیدی و حسین شاه‌حسینی از جبهه ملی در بیانیه ای، از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو حمایت کردند.

۱۱:۲۳ ۲۷.۲.۱۳۹۶

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به «زندانبانان» خود اعلام کرده‌اند که خواهان شرکت در هر دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر در روز ۲۹ اردیبهشت هستند. آنها گفته‌اند که به حسن روحانی رای می‌دهند.

سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت نوشت: «میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در ابتدای ملاقات این هفته با خانواده، از زندانبانان خواستند تا برای شرکت در هر دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر صندوق سیار به محل زندان اختر برده شود».

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ همراه با زهرا رهنورد از بهمن سال ۱۳۸۹ بدون محاکمه در حبس خانگی به سر می‌برند.

کلمه می‌گوید، میرحسین موسوی در ملاقات با خانواده خود «ضمن تحلیل شرایط جاری و جریانات سیاسی کشور» گفته است: «تبلیغات صداوسیما مسجل کرد که باید به آقای روحانی رای داد. در شرایط حساس مردم هم رهبرانند و هم رسانه و صدای آنان قوی‌تر از صداوسیماست».

۰۰:۱۲ ۲۷.۲.۱۳۹۶
آخرین تحولات انتخابات؛میزگرد با جواد خادم و علی افشاری
please wait

No media source currently available

0:00 0:15:04 0:00
لینک مستقیم

میزگردی داریم برای بررسی آنچه در روزهای باقی‌مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری در پیش رو. مهمانان: جواد خادم، وزیر مسکن و شهرسازی دولت بختیار و از بنیانگذاران اتحاد برای دموکراسی در ایران مقیم لندن، علی افشاری تحلیلگر سیاسی.

۰۰:۱۰ ۲۷.۲.۱۳۹۶
انصراف قالیباف و جهانگیری و فضای دو قطبی انتخابات
please wait

No media source currently available

0:00 0:11:23 0:00
لینک مستقیم

میزگردی داریم با موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری، انصراف قالیباف و جهانگیری و فضای دو قطبی انتخابات. مهمانان: مهدی عربشاهی، فعال سیاسی و عضو پیشین تشکیلات دفتر تحکیم وحدت و مجتبی واحدی، تحلیلگر و فعال سیاسی در آمریکا.

۲۱:۳۰ ۲۶.۲.۱۳۹۶

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، روز سه شنبه از «بازداشت برخی افراد» به گفته وی به علت «سرقت برخی اسناد» سازمانی با درخواست «یکی از ستادهای انتخاباتی» خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، آقای اژه‌ای بدون اعلام اینکه کدام ستاد انتخاباتی این درخواست را داشته، افزود که این اتفاق در «دو مورد» رخ داده است.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین از بازداشت بیش از ۶۰ نفر از مدیران دولتی و اجرایی در ارتباط با تخلفات انتخاباتی خبر داد.
محسنی اژه ای در این ارتباط هشدار داد : «مدیران اجرایی و دولتی و مراقب باشند بیش از حد متعارف حرکتی نداشته باشند.»

اظهارات سخنگوی قوه قضائیه واکنشی است به انتقادات شدید حسن روحانی، رئیس جمهور و اسحاق جهانگیری، معاون اول او به قوه قضائیه.

حسن روحانی و اسحاق جهانگیری در مناظره‌های انتخاباتی، سخنگوی قوه قضائیه را به طور تلویحی به تخریب خود متهم کرده اند.

۲۱:۲۸ ۲۶.۲.۱۳۹۶

رضا پهلوی، فرزند آخرین شاه ایران، در مصاحبه ای با شبکه خبری فاکس نیوز گفت:«به رژیم (ایران) فرصت های کافی داده شده تا رفتار خود را اصلاح کند ولی چنین کاری نکرده است. به این خاطر من می گویم رژیم را فراموش کنید و به مردم (ایران) فکر کنید.»

۱۸:۴۸ ۲۶.۲.۱۳۹۶

جهانگیری با صدور بیانیه‌ای از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.

در بیانیه جهانگیری آمده است: من بار این مسئولیت را از خود برداشته می دانم و با اعلام کناره‌گیری از کاندیداتوری، تمام توان خود را در خدمت حمایت از دکتر روحانی و پیشبرد برنامه‌های آینده ایشان قرار می‌دهم .

۱۷:۲۲ ۲۶.۲.۱۳۹۶

ابراهیم رئیسی، رقیب حسن روحانی در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری، در واکنش به اظهارات او مبنی بر سازماندهی اتوبوسی حامیان نامزد اصولگرایان در تجمعات گفت که روحانی نمی‌خواهد «حرف مردم» را بشنود.

به گزارش خبرگزاری «تسنیم»٬ آقای رئیسی روز سه‌شنبه، ۲۶ اردیبهشت، در جمع گروهی از هواداران خود در شهر بوشهر گفت روحانی «اجتماعات عظیم سراسر کشور را ندیده می‌گیرد.»

وی افزود که «بعضی‌ها نخواستند حرف مردم را بشنوند و وقتی می‌شنوند که دیر شده است.»

حسن روحانی روز سه‌شنبه در جمع گروهی از هواداران خود در زنجان برای دومین ‌بار گفت که حامیان رئیسی با «اتوبوس» سازماندهی و به تجمع انتخاباتی وی آورده می‌شوند.

آقای روحانی همچنین به طور تلویحی و با کنایه٬ از سپاه پاسداران و سازمان بسیج به عنوان حامیان رئیسی در این دوره از انتخابات نام برد که در پادگان‌ها و در حمایت از وی «غذای چرب» می‌دهند.

برخی وب‌سایت‌ها و کانال‌های ابراهیم رئیسی و محافظه‌کاران نیز در واکنش به این اظهارات حسن روحانی٬ تصاویری از برخی تجمعات انتخاباتی وی در چند شهر را منتشر کرده و نوشته‌اند که حامیان رئیس جمهوری کنونی نیز با «اتوبوس» به این تجمعات آورده شده‌اند.

۱۵:۱۸ ۲۶.۲.۱۳۹۶

اصل‏ یکصد و پانزدهم: رئیس‏ جمهور باید از میان‏ رجال‏ مذهبی‏ و سیاسی‏ که‏ واجد شرایط زیر باشند انتخاب‏ گردد: ایرانی‏ الاصل‏، تابع ایران‏، مدیر و مدبر، دارای‏ حسن‏ سابقه‏ و امانت‏ و تقوی‏، مومن‏ و معتقد به‏ مبانی‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ و مذهب‏ رسمی‏ کشور.

تبعیض در اصل ۱۱۵ قانون اساسی
please wait

No media source currently available

0:00 0:27:00 0:00
لینک مستقیم

۱۵:۱۷ ۲۶.۲.۱۳۹۶

سرنوشت دور از انتظار روسای جمهوری ایران؛از محمد ضرغامی

سرنوشت های دور از انتظار روسای جمهوری ایران
please wait

No media source currently available

0:00 0:07:47 0:00

بیشتر

XS
SM
MD
LG