لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۲

رکورد رشد در رکود


چهره یک معدن‌کار
چهره یک معدن‌کار

انتشار خبر رسیدن نرخ رشد اقتصادی ایران به ۷٫۴ درصد در نیمه نخست امسال همراه با واکنش‌های به نسبت، تند و تیزی همراه بوده‌است.

این نرخ رشد اقتصادی از متوسط نرخ رشد سال های گذشته بالاتر بوده و به رغم آنکه پیش از این عمده پیش بینی‌ها بر بهبود روند حرکتی اقتصاد ایران و تحقق رش اقتصادی مثبت تاکید داشت اما رسیدن این نرخ به رقمی بیش از ۷ درصد، اما و اگرها و تردیدها را فزونی بخشید.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

بر اساس گزارش نصفه و نیمه بانک مرکزی که فاقد جزییات معمول در گزارش های مربوط به رشد اقتصادی بود، نرخ رشد اقتصادی در فصل تابستان امسال به ۹٫۲ درصد رسیده که نرخ رشدی رویایی به حساب می آید و در ۵۰ فصل گذشته بالاترنی رقم رشد فصلی محسوب می شود.

در این برنامه از سری پادکست‌های «الف، ب، اقتصاد»، تعریف رشد اقتصادی، چگونگی محاسبه آن و همچنین ملاحظات مربطو به ارقا و اعداد این مفهوم کلان اقتصادی، مورد توجه قرار گرفته است. دعوت می کنم شنونده آن باشید:

پادکست الف، ب، اقتصاد ۳۱؛ رکورد رشد در رکود
please wait

No media source currently available

0:00 0:07:37 0:00
لینک مستقیم

عمده برآوردها و ارزیابی‌های داخلی و خارجی از اقتصاد ایران، رشد اقتصادی ایران در پایان امسال را دست‌کم ۵٫۵ درصد، پیش بینی کرده‌اند و اگر این مهم تحقق یابد، اقتصاد ایران امیدوارتر از قبل به پایان رکود در تمامی بخش‌های خود، نظاره خواهدکرد.

نظرها، انتقادها و پیشنهادی خود را به نشانی ایمیل برنامه،alef@radiofarda.com ارسال بفرمایید.

XS
SM
MD
LG