لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۸

«پيشمرگه های کرد داعش را در شمال سوريه عقب راندند»


جنگجویان داعش در سوریه، عکس آرشیوی است
جنگجویان داعش در سوریه، عکس آرشیوی است

پیشمرگه های کرد روز پنجشنبه گفتند که پيشروی «حکومت اسلامی» (داعش) را به سوی کوبانی متوقف کرده و موفق به عقب راندن جنگجويان «داعش» شدند.

به گزارش رویترز، مقامات کرد می گويند «حکومت اسلامی» از روز چهارشنبه نيروهای خود را در جنوب شهر کوبانی متمرکز کرده و موفق به پيشروی شده بود ولی پيشمرگه ها جنگجویان داعش را به عقب راندند.

این در حالی است که حملات هوایی آمریکا و متحدانش، به مواضع داعش و جهادگرایان اسلامی در سوریه، روز چهارشنبه، ادامه داشت.

هفته گذشته جنگجویان «حکومت اسلامی» پس از ماه ها درگیری، دست به حمله جدیدی برای تسخیر شهر کردنشین کوبانی زدند. در روزهای اخیر حدود صد هزار نفر از اهالی این شهر به ترکیه گریخته اند.

منطقه کوبانی محل درگيری‌های شديد ميان جنگجویان «حکومت اسلامی» و کردهای سوری است که در تلاش برای دفاع از آن هستند. در پايان شهريور ماه يکی از فرماندهان کرد گفته بود شبه‌نظاميان اسلام‌گرا خود را به چند کيلومتری کوبانی رسانده‌اند.

باراک اوباما، رئيس‌جمهوری آمريکا، روز سه شنبه گفته بود که جنگ عليه گروه «حکومت اسلامی» در عراق و سوريه ادامه خواهد يافت و افزود که در اين مسير حتی ائتلاف بزرگتری را شکل خواهد داد.

او در سخنانی در نشست عمومی سازمان ملل نيز گفت «تنها زبانی که قاتلانی مانند اين‌ها می‌فهمند، زبان زور است. بنا بر اين ايالات متحده با ائتلافی بزرگ‌تر همکاری خواهد کرد تا 'شبکه مرگ' را نابود کند».

پس از اين سخنان شورای امنيت سازمان ملل نيز در نشستی با طرح او برای مقابله با جريان پيکارجويان خارجی به کشورهای جهان موافقت کرد.

XS
SM
MD
LG