لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۴

ارسال اخطاریه قطع آب برای ۵۳ هزار مشترک اصفهانی


زاینده رود
زاینده رود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، سه شنبه، ۲۲ مرداد از ارسال اخطاریه قطع آب برای ۵۳ هزار مشترک پُرمصرف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر هاشم امینی گفت: «برای ۵۳ هزار مشترک از حدود یک میلیون و ۱۵۴ هزار مشترک استان اصفهان اخطاریه قطع آب ارسال شده و در صورتی که این مشترکان تغییری در روند مصرف آب اعمال نکنند، آب واحدهای آنها در ساعت‌های پیک مصرف قطع خواهد شد.»

وی اضافه کرد: «میزان نیاز آبی در پیک مصرف بیش از ۱۴٫۵ مترمکعب در ثانیه‌است اما منابع آبی موجود حدود ۱۱٫۷ مترمکعب در ثانیه است؛ بنابراین کمبود حدود ۲٫۸ مترمکعب آب در ثانیه جهت تامین آب شرب مشترکان باید از طریق مصرف بهینه آب میسر می‌شد.»

محمد پرورش، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، نیز ۱۸ مرداد ماه به مشترکانی که مصرف آب آنها ۵۰ تا ۲۰۰ متر مکعب است یک ماه فرصت داده بود تا الگوی مصرف مورد نظر را رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینگه الگوی مصرف آب حدود ۱۸ تا ۲۰ مترمکعب در ماه است افزود: «متاسفانه برخی از مشترکان بیش از ۵۰ مترمکعب آب مصرف می‌کنند.»

به گفته آقای امینی سال گذشته ۶۲ درصد مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان الگوی مصرف را رعایت کرده‌اند و در سه‌ماهه نخست سال جاری این رقم به ۶۸ درصد رسیده‌است.

کمبود آب در ماه‌های گذشته باعث جیره‌بندی آب در برخی شهرهای ایران شده‌است. مسئولان دولتی می‌گویند که با کاهش بارندگی در سال‌های اخیر، بحران کم‌آبی در کشور تشدید شده‌است.

خبرگزاری ایرنا ۲۰ مرداد به نقل از ساکنان ساری گزارش داده بود که آب آشامیدنی در این شهر از ساعت ۱۲ شب تا ساعت دو بامداد روز بعد قطع است.

مهدی لطفی، مدیر امور آب و فاضلاب شهری شهرستان ساری، نیز با تایید این خبر علت قطع آب را مصرف بی‌رویه مشترکان، گرمای بیش از حد هوا و حجم بالای ورود مسافران و گردشگران و همچنین فرسودگی شبکه‌های آبرسانی این شهر عنوان کرده بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از فعالیت «مروجان مصرف آب»در سطح کلانشهر اصفهان خبر داد و افزود: «هم اکنون ۱۲ گروه سه نفره صبح‌ها و بعدازظهرها مصرف بهینه آب به اقشار مختلف را توصیه می‌کنند.»

درماه‌های گذشته برخی از رسانه‌های ایران خبر داده‌اند که «علیرغم تبلیغات بسیار و کارهای فرهنگ‌سازی در زمینه چگونگی مصرف آب»، استقبال مردم از این مسئله «چشمگیر نبوده‌است.»

اخیراً وزارت نيروی ايران از انجام مذاکرات با برخی از کشورها برای واردات آب خبر داد. رئيس کميسيون انرژی مجلس نيز گفت که کارگروهی در وزارت نيرو و مجلس برای بررسی واردات آب از تاجيکستان تشکيل شده‌است.

XS
SM
MD
LG