لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۹

معتمد آريا؛ سفير فرهنگی برای نيکوکاری


بنیاد خیریه مهر آفرین در تهران برای دومین سال فاطمه معتمد آریا بازیگر سرشناس سینمای ایران را به عنوان سفیر فرهنگی خود انتخاب کرد تا بتواند بیشتر از گذشته کمک‌های مالی و توجه مردم را به مسئله فقر و کمک به نیازمندان جلب کند.

موسسه مهرآفرین، طی مراسمی که نهم خرداد ماه در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان از زحمات یک ساله فاطمه معتمدآریا به عنوان اولین سفیر فرهنگی این موسسه تجلیل به عمل آورد.

دکتر فاطمه دانشور، مدیرعامل موسسه مهرآفرین، در این مراسم گفت اگر بخواهیم فقر به صورت ریشه‌ای ریشه‌کن شود تنها باید کار فرهنگی صورت بگیرد و معرفی یکی از شاخص‌ترین چهره‌های سینما به همین دلیل است.

وی افزود سفیر فرهنگی باید تجلی مهر مادر در کودکان باشد و حس ارزشمند بودن را در آن ها ایجاد کند.

ژاله علو، مجید مجیدی، علیرضا خمسه، رخشان بنی اعتماد و محمد رضا شریفی نیا از جمله هنرمندانی بودند که به ترتیب پشت تربیون قرار گرفتند و از این حرکت جمعی و انسان دوستانه حمایت کردند.

رخشان بنی اعتماد در ابتدای سخنان خود گفت:« فاطمه معتمد آریا بهترین انتخاب است و آدم به داشتن چنین هم‌وطنانی که در این شرایط وجه انسانی خودشان را حفظ می‌کنند افتخار می‌کند.»

خام بنی اعتماد در ادامه افزود: «موسسه مهرآفرین سعی در جبران نگاه ناعادلانه دولتها دارد و در كشوری كه بر سفره گسترده نفت بنا شده، تاسف آور است كه فقر، نابرابری و تبعیض ریشه عمیق پیدا كند و این چیزهایی است كه در جامعه دیده می‌شود.»

وی تاکید کرد: «به همان اندازه كه از به وجود آمدن این فضاها خوشحال می‌شویم، اما هرچه بیشترشدن این فضاها، نشان از ناكارآمدی دولت‌ها دارد كه باید پاسخ داده شود.»

فاطمه معتمد آریا نیز به عنوان سفیر فرهنگی بنیاد مهر آفرین اعلام کرد: « من امسال هم هستم و همیشه هم کنار موسسه خیریه مهر آفرین می‌مانم و امیدوارم هر سال یکی از هنرمندان بیاید و به جمع ما اضافه شود تا بتوانیم نیکوکاری را به شکل وسیع‌تری گسترش دهیم.»

پس از آن خانه سینما، خانه موسیقی و انجمن بازیگران ضمن تقدیر از زحمات فاطمه معتمد آریا، لوح‌های تقدیری را به او اهدا کردند.

مسعود كیمیایی، محمدمهدی عسگرپور، محمدعلی نجفی، قاسم قلیپور، حمید فرخنژاد، پوریا پورسرخ، محمد سریر، حبیب رضایی، حسن فتحی، وحید موساییان، كوروش تهامی، علیرضا ریسیان، محمدرضا عرب، علی دهكری، علیاصغر ثقفی، ماهچهره خلیلی و امیر آقایی از جمله دیگر هنرمندانی بودند که در مراسم تقدیر و معرفی فاطمه معتمد آریا به عنوان دومین سفیر فرهنگی بنیاد خیریه مهر آفرین حضور داشتند.

حسام نواب صفوی و مجتبی کبیری نیز در این مراسم به اجرای برنامه موسیقی پرداختند و در انتها سرود مهرآفرین، با شعری از یغما گلروی و صدای حمید حامی پخش شد.

اجرای این مراسم برعهده داریوش کاردان و ژاله صادقیان بود.

هنرمندان و هنرپیشه‌گان در کشورهای مختلف جهان در برنامه‌های انسان‌دوستانه و عمدتا برای مبارزه با فقر و بی‌عدالتی جهانی شرکت می‌کنند. معمولا حضور آن‌ها در تبلیغات مبارزه با فقر با استقبال عمومی شهروندان رو‌به‌رو می‌شود.
XS
SM
MD
LG