لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۹

مرگ یک فرمانده بازنشسته سپاه پس از ۱۱ روز کما در حلب


این فرمانده سپاه روز ۹ شهریور در «حلب» از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرار گرفته و به کما رفته بود
این فرمانده سپاه روز ۹ شهریور در «حلب» از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرار گرفته و به کما رفته بود

بنا بر گزارش‌ها از ایران، احمد غلامی از بنیانگذاران «لشکر ۱۰ سیدالشهدا» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از ۱۱ روز کما در حلب، درگذشته است.

خبرگزاری بسیج روز ۲۱ شهریور گزارش داده است این فرمانده سپاه روز ۹ شهریور در «حلب» از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرار گرفته و به کما رفته بود.

این خبرگزاری نوشته احمد غلامی پیش از مرگ، «چند روزی به علت همین عارضه در بیمارستانی در شهر حلب توسط دستگاه نفس می‌کشید.»

خبرگزاری بسیج از غلامی به عنوان «مستشار زبده نظامی» نام برده که به سوریه اعزام شده بود.

خبر قطعی درگذشت این فرمانده سپاه را سرتیپ علی نصیری، فرمانده سپاه «سیدالشهدا» سپاه استان تهران تائید کرده است.

احمد غلامی در سوریه «مسئولیت آموزش بخشی از نیروهای» حامی بشار اسد را برعهده داشت.

از این فرمانده سپاه به عنوان یکی از مؤسسان تیپ ۱۱۰ «خاتم الانبیاء» نام برده می‌شود که مدتی نیز فرماندهی این تیپ را برعهده داشته است.

معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه آخرین مسئولیت او بوده که با همین سمت از این نهاد نظامی بازنشسته شد.

احمد غلامی پس از حسین همدانی، شفیع شفیعی، رضا فرزانه، داریوش درستی، اسماعیل حیدری، هادی کجباف و عبدالله اسکندری از جمله فرماندهان ارشد سپاه است که طی سال‌های اخیر در درگیری‌های سوریه کشته شده است.

سپاه پاسداران در این سال‌ها بارها اعلام کرده که حضور فرماندهان این نیرو در سوریه «مستشاری» است و جمهوری اسلامی به درخواست بشار اسد به این کشور نیرو اعزام کرده است.

از زمان حضور نیرو‌های نظامی ایران در این کشور، شماری از نیرو‌های عضو سپاه و بسیج کشته شده‌اند، اما تاکنون آمار دقیقی از تعداد آنها منتشر نشده است.

برخی افغان‌ها و پاکستانی‌های نیز تحت قالب گردان‌های «فاطمیون» و «زینبیون»، توسط ایران سازماندهی و برای جنگ به سوریه اعزام می‌شوند؛ در سال‌های اخیر پیکر ده‌ها تن از آنها در ایران تشیع و به خاک سپرده شده است.

ایران در کنار روسیه از مهم‌ترین حامیان بشار اسد به شمار می‌رود.

XS
SM
MD
LG