لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۱۳

کلینتون تاریخ نخستین کارزار بزرگ انتخاباتی خود را اعلام کرد


هیلاری کلینتون، نامزد اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، از حزب دمکرات، از ۱۳ ژوئن (سه هفته دیگر) نخستین کارزار بزرگ انتخاباتی خود را آغاز می‌کند.

این کارزار که مکان آن هنوز مشخص نشده، چند هفته پس از فعالیت‌های کوچک انتخاباتی خانم کلینتون، که عمدتا حول محور دیدارهای کوچک با مردم عادی در شهرها و مناطق کوچک برنامه‌ریزی شده بود، انجام می‌گیرد.

در توئیتر رسمی کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون، ۳۱ اردیبهشت‌ماه، نوشته شده نخستین سخنرانی انتخاباتی او، در نخستین مراسم بزرگ کارزارش، روز ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) برگزار می‌شود.

خانم کلینتون هفته‌های گذشته را به دیدارهای کوچک و رو در رو با مردم و صاحبان شرکت‌های کوچک گذرانده است

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، هفته‌های گذشته را با دیدار از شرکت‌های کوچک و صاحبان آن‌ها در ایالت‌هایی مانند آیووا و نیوهمپشایر گذراند. ایالت‌هایی که زودتر از بقیه در انتخابات درون‌حزبی برای تعیین نامزد نهایی، رای می‌دهند.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید نظرسنجی‌های اولیه بخت خانم کلینتون را برای اینکه به عنوان نامزد نهایی حزب دمکرات اعلام شود، بیش از بقیه نامزدهای احتمالی این حزب و در عین حال بخت کلی او را برای پیروزی در انتخابات، بیش از بسیاری از نامزدهای احتمالی حزب جمهوری‌خواه برآورد می‌کنند.

مارکو روبیو، سناتور ۴۳ ساله، جب بوش، فرماندار پیشین ایالت فلوریدا و برادر جرج بوش، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، سناتور راند پاول، یا سناتور تد کروز، از جمله کسانی هستند که در حزب جمهوری‌خواه خود را برای کارزار درون‌حزبی آماده می‌کنند یا گفته شده ممکن است در آن شرکت کنند.

۵۸امین انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، در هشتم نوامبر سال ۲۰۱۶، برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG