لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۹

سخنگوی کارزار کلینتون: او مشکل سلامتی دیگری به جز ذات‌الریه ندارد


کلینتون در نوادا
کلینتون در نوادا

برایان فالون، سخنگوی کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون، در پی انتشار گزارش بیماری نامزد حزب دمکرات، گفته او به جز ذات‌الریه که به تازگی تشخیص داده شده، بیماری یا مشکل جسمی دیگری ندارد و به زودی به کارزار انتخاباتی باز می‌گردد.

آقای فالون، ۲۲ شهریور ماه، در گفت‌وگویی با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفته است خانم کلینتون «هیچ وضعیت نامعلوم دیگری (در زمینه سلامت جسمی) ندارد. تنها چیزی که وجود دارد همان ذات‌الریه است».

نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، در جریان بزرگداشت قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر، در نیویورک، پس از «گرمازدگی» مجبور به ترک زودهنگام محل مراسم شد.

ساعاتی پس از آن، دکتر لیزا بارداک، پزشک کلینتون، از تشخیص بیماری ذات‌الریه خبر داد. دکتر بارداک گفته است، روز جمعه گذشته پس از سرفه‌های ممتد او، معاینات نشان دادند به ذات‌الریه مبتلا است.

در پی تجویز استراحت از سوی پزشک خانم کلینتون، کارزار انتخاباتی او اعلام کرد برنامه‌هایش برای دو روز آینده لغو خواهند شد.

برایان فالون، در گفت‌وگو با ام‌اس‌ان‌بی‌سی تاکید کرده نامزد حزب دمکرات به‌زودی به جریان رقابت‌ها باز خواهد گشت: «انتظار داریم در وسط هفته جاری یا آخر هفته (گاه‌شمار میلادی) او به روند رقابت‌ کارزارهای انتخاباتی باز گردد».

فالون می‌گوید اگر تصمیم با خود کلینتون بود، او حتی امروز هم به استراحت نمی‌پرداخت و به رقابت‌ها باز می‌گشت.

رخدادهای روز یک‌شنبه، تصاویری از خانم کلینتون که در ترک مراسم یابود ظاهرا از همراهان خود کمک می‌گیرد تا سوار خودرو شود، سبب شده تا گمانه‌زنی‌ها در مورد وضعیت سلامتش بار دیگر افزایش یابند.

هفته پیش نیز نامزد حزب دمکرات در جریان کارزار انتخاباتی خود در کلیولند، به طور مکرر سرفه می‌کرد.

برخی از تحلیل‌گران می‌گویند وضعیت سلامت او به موضوع مهمی در روزهای آینده و در جریان رقابت‌ها تبدیل خواهد شد. اسکات لوکاس، استاد مطالعات آمریکا در دانشگاه بیرمنگام، به رادیو فردا گفته است «دمکرات‌ها می‌خواهند کلینتون برای اولین مناظره که حدود دو هفته دیگر برگزار می‌شود در بهترین وضع سلامت باشد. اگر این‌طور به نظر برسد که او در آن زمان مشکل سلامتی دارد، این مسئله‌ای جدی برای کمپینش به وجود می‌آورد». بیشتر بخوانید

سخنگوی کمپین کلینتون گفته است آن‌ها به‌زودی دست به انتشار گزارشی از وضعیت سلامت نامزد حزب دمکرات خواهند زد «تا هر نگرانی موجود دیگری رفع شود».

XS
SM
MD
LG