لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۰

فدراسیون جهانی والیبال به ممنوعیت حضور زنان در مسابقات تهران رسیدگی می‌کند


در روزهای گذشته پلیس تهران جلوی حضور زنان در سالن مسابقات والیبال را گرفته است.
در روزهای گذشته پلیس تهران جلوی حضور زنان در سالن مسابقات والیبال را گرفته است.
آری گراسا، رئیس فدراسیون جهانی والیبال، می‌گوید این ساز و کار بین‌المللی ورزشی به ممنوعیت حضور تماشاگران زن در مسابقات والیبال در تهران رسیدگی می‌کند.

این پاسخی است که رئیس این فدراسیون به ایمیلی از ایلنا، داده است.

آقای گراسا در پاسخ به خبرنگار این خبرگزاری در مورد ممنوعیت حضور زنان در محل بازی‌ها گفته است «توجه و علاقه شما و بسیاری از زنان ایرانی به ورزش والیبال باعث خوشحالی من شده است. به اطلاع شما می‌رسانم كه این مسئله در دستور كار نشست آتی شورای لیگ جهانی كه ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد، قرار می‌گیرد و اعضای شورا درباره آن رایزنی خواهند كرد.»

روز جمعه ۳۰ خرداد، پلیس ایران نه تنها جلوی حضور زنان در سالن مسابقه ایران و ایتالیا را گرفت، بلکه گزارش‌هایی نیز در مورد خشونت‌ نیروهای انتظامی منتشر شده است.

از جمله ژیلا بنی‌یعقوب، از روزنامه‌نگاران ایرانی که در مقابل ورزشگاه آزادی حضور داشته، در صفحه فیس‌بوک خود نوشت «برخورد پلیس‌های موتورسوار اين بار نسبت به بازی قبل ،با زنان و مردان حامی‌شان خشن‌تر بود».

خبرهایی نیز در مورد «بازداشت» شماری از افراد منتشر شدند؛ از سوی دیگر علی اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌های ایران، به خبرگزاری ایسنا گفته است که از بازداشت‌ها اطلاعی ندارد.

جلوگیری از حضور زنان در سالن مسابقه‌ها و نیز خبرها در مورد «خشونت‌ها» در حالی است که پیشتر معاون رئیس‌جمهوری ایران در امور زنان، گفته بود حسن روحانی، پس از شنیدن اعتراض او به حضور نداشتن زنان در سالن مسابقات، از او خواسته تا با محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، در این‌باره به او توضیحاتی ارائه دهد.

این موضوع پیش از بازی ایران و ایتالیا و در زمان بازی با برزیل منتشر شده بود.
XS
SM
MD
LG