لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۰۹

در پی حمله نیس، فرانسه از جوانان خواست به نیروهای ذخیره بپیوندند


به گفته کازنو در حال حاضر از صد هزار نفر، از نیروهای ژاندارم تا پلیس و سربازان ارتش فرانسه، برای محافظت از شهروندان استفاده می‌شود
به گفته کازنو در حال حاضر از صد هزار نفر، از نیروهای ژاندارم تا پلیس و سربازان ارتش فرانسه، برای محافظت از شهروندان استفاده می‌شود

در پی حمله نیس که ۸۴ کشته برجای گذاشته، وزیر کشور فرانسه، از جوانان و «میهن‌پرستان» خواسته‌است به «نیروهای عملیاتی ذخیره» بپیوندند و به افزایش امنیت در کشور کمک کنند.

برنارد کازنو، وزیر کشور فرانسه، ۲۶ تیر ماه، در پی انتقادهای اخیر از دولت فرانسه در مورد عملکرد امنیتی آن، گفته است «از میهن‌پرستان فرانسوی می‌خواهم، کسانی که مایل هستند، به ذخیره‌های عملیاتی بپیوندند».

به گفته خبرگزاری فرانسه، نیروهای عملیاتی ذخیره در آن کشور، دربرگیرنده افرادی -با- یا -بدون- تجربه نظامی و نیز سربازان پیشین است.

گفته‌های وزیر کشور فرانسه پس از حمله با کامیون به جمعیت مردم در شهر نیس که تا کنون ۸۴ کشته برجای گذاشته، مطرح شده‌است.

گروه موسوم به حکومت اسلامی، می‌گوید فرد مهاجم «یکی از سربازان حکومت اسلامی» بود و این کار را در پاسخ «به فراخوان حمله به اتباع کشورهایی انجام داد که عضو ائتلاف علیه حکومت اسلامی هستند».

حمله نیس، سومین حمله مرگبار از این دست در فرانسه طی ۱۸ ماه گذشته‌است.

رئیس‌جمهوری فرانسه نیز گفته نیروهای ذخیر نظامی بیشتری برای افزایش توان پلیس و ژاندارمری فراخوانده می‌شوند.

ژاندارمری ملی فرانسه نیز در وب‌سایت خود جزئیات در مورد نحوه پیوستن به این نیروها را منتشر کرده‌است.

برنار کازنو گفته است ذخیره‌ها، فقط برای مدت تابستان مورد نیاز هستند، زمانی‌که مرخصی نیروهای نظامی در حال خدمت افزایش می‌یابد.

او افزوده‌است در حال حاضر نیروهای عملیاتی ذخیره در برگیرنده ۱۲ هزار داوطلب است که ۹ هزار نفر از آنها عضو ژاندارمری و ۳ هزار نفر نیز در پلیس هستند.

وزیر کشور فرانسه می‌گوید دولت آن کشور به حضور نیروهای امنیتی در سراسر کشور می‌افزاید.

به گفته کازنو در حال حاضر از صد هزار نفر، از نیروهای ژاندارم تا پلیس و سربازان ارتش فرانسه، برای محافظت از شهروندان استفاده می‌شود.

XS
SM
MD
LG