لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۸

یک فرمانده سپاه پاسداران ایران در لاذقیه کشته شد


خبرگزاری‌های ایران می‌گویند احمد حیاری، فرمانده گردان «امام حسین» در شهر شوش، در لاذقیه‌ی سوریه به دست نیروهای گروه موسوم به «حکومت اسلامی» کشته شده است.

علیرضا ایمانی، جانشین فرمانده نیروهای بسیج در شهر شوش پنجم شهریور ماه، گفت «این پاسدار که اخیرا به سوریه اعزام شده، در درگیری‌های امروز در لازقیه» جان خود را از دست داده است.

وب‌سایت خبری «شوش۲۴» در مورد جزئیات کشته شدن آقای حیاری می‌گوید او که در عملیات ارتش سوریه به ارتفاعات لاذقیه رفته بود بر اثر اصابت ترکش، در روز دوشنبه گذشته مجروح شده است.

به گفته این وب‌سایت او تا روز «چهارشنبه» در «کما» بود و سپس جان خود را از دست داده است.

یک وب‌سایت محلی دیگر نیز گفته است او «مدتی پیش جهت مقابله با گروه‌های تکفیری به سوریه اعزام شده بود».

پیش از این گزارش‌هایی در مورد خاکسپاری گروهی از کسانی که تهران از آنها با عنوان «مدافعان» حرم یاد می‌کند، منتشر شده بود که برخی از آنها ملیت ایرانی دارند.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، در خبر مربوط به کشته شدن احمد حیاری، می‌گوید در ۲۴ تیر ماه نیز عبدالکریم غوابش، که از او با عنوان «یازدهمین شهید مدافع حرم در استان خوزستان» نام برده، خاکسپاری شده است.

ایران رسما اعزام نیروی نظامی به سوریه را رد کرده است. با این همه تائید کرده است که به نیروهای متحد بشار اسد، مشاوره نظامی می‌دهد.

لاذقیه که از مناطق استراتژیک در سوریه به شمار می‌رود، چندی‌ست محل درگیری‌ها میان گروهی از شورشیان و ارتش و متحدان بشار اسد است.

بنا بر گزارش‌ها از ایران، در درگیری‌های روز دوشنبه، علاوه بر احمد حیاری، محمد حسن حسینی، خبرنگار صدا و سیمای ایران، که به لاذقیه اعزام شده نیز زخمی شده است.

XS
SM
MD
LG