لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۵

«حکومت اسلامی» کشته شدن مرد شماره دو خود را تائید کرد


اف ۲۲ راپتور ارتش آمریکا
اف ۲۲ راپتور ارتش آمریکا

«ابو محمد العدنانی» سخنگوی گروه موسوم به «حکومت اسلامی» (داعش)، در پیامی صوتی که سه‌شنبه بیست‌ویکم مهرماه منتشر شد، به کشته شدن مرد شماره دو این گروه که به نام‌های «ابو معتز القرشی» و «ابو مسلم الترکمانی» شهرت دارد، اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، العدنانی در پیام صوتی خود که سایت‌های مرتبط با گروه‌های تندرو آن را منتشر کرده‌اند، گفته است: «آمریکا با کشتن شیخ ابو معتز القرشی خوشحال شد و به خود این توهم را باوراند که این اقدام یک پیروزی بزرگ است.»

او همچنین ایالات متحده را به انجام عملیات انتقام‌جویانه تهدید کرد.

العدنانی زمان و نحوه کشته شدن مرد شماره دو گروه «حکومت اسلامی» را مشخص نکرده است.

اما واشینگتن سی و یکم مرداد اعلام کرده بود که موفق شده، «فاضل احمد الحیالی» معروف به «ابو معتز القرشی» و «ابو مسلم الترکمانی» ‌ را در حمله‌ای هوایی به هدفی در نزدیکی شهر موصل عراق، بکشد.

بنا بر اعلام کاخ سفید، «ابو معتز القرشی» هنگامی که به همراه یکی دیگر از رهبران «حکومت اسلامی» با خودرویی در حال جابه‌جایی در نزدیکی موصل بود، کشته شد.

این اعلامیه افزوده است که این فرد، یکی از هماهنگ‌کنندگان اصلی عملیات نقل و انتقال اسلحه، مواد منفجره، خودروهای زرهی و نیرو میان عراق و سوریه بود.

کاخ سفید، «ابو معتز القرشی» را به عنوان عالی‌رتبه‌ترین دستیار «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه «حکومت اسلامی» شناسایی کرده بود.

او «طی دو سال گذشته نقشی اصلی در عملیات در داخل عراق» ایفا کرده است؛ به ویژه در حمله‌ای که تیرماه ۱۳۹۳ به تصرف مناطق وسیعی از شمال عراق، از جمله شهر موصل، توسط گروه «حکومت اسلامی» انجامید.

۱۹ مهرماه هم ارتش عراق اعلام کرد که نیروی هوایی‌اش کاروان حامل «ابوبکر البغدادی» و محل تجمع شماری از رهبران گروه «خلافت اسلامی» ‌ را در استان الانبار بمباران کرده است.

با وجود تاکید ارتش عراق بر کشته شدن شماری از حاضران در تجمع، اما هنوز مشخص نیست که قربانیان احتمالی این حمله، چه کسانی هستند.

XS
SM
MD
LG