لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۵۵

سپاه: چهار نفر از اعضای یک گروه ۹ نفره «جیش‌العدل» کشته شدند


یکی از تصاویر منتشرشده در خبرگزاری فارس
یکی از تصاویر منتشرشده در خبرگزاری فارس

سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که نیروهایش در حمله به یک گروه ۹ نفره از اعضای «جیش العدل» در منطقه سراوان در استان سیستان و بلوچستان، «رهبر این گروه و سه نفر دیگر» از آن‌ها را کشته و «دست‌کم دو نفر» دیگر را زخمی کرده‌اند.

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران روز یک شنبه، ۲۱ شهریور، خبر داد که این حمله هفته گذشته انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، دراین حمله «مقادیر زیادی سلاح، مهمات، بیسیم، دوربین‌های دید در شب و سه دستگاه خودروی تویوتا مجهز به سامانه‌های پیشرفته» به غنیمت گرفته شده‌است.

حوزه عملیاتی گروه جیش‌العدل در استان سیستان بلوچستان است و پیش از این گزارش‌هایی در خصوص درگیری نیروهای این گروه با نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در این استان منتشر شده بود.

از جمله محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، روز پنجشنبه سوم تیرماه گفته بود که دو نفر در ارتباط با یک تیم عملیاتی گروه «جیش العدل» بازداشت شده‌اند اما یکی از آنها به دلیل شدت جراحات کشته شده است.

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی، نیز روز ۲۴ خرداد گفته بود که در درگیری بین نیروهای پلیس و اعضای گروه جیش‌العدل پنج تن از نیروهای این گروه و یک سرباز پلیس کشته شده‌اند.

محمد مارانی فرمانده قرارگاه این قرارگاه، روز دوشنبه اول شهریور گفته بود، اخبار دقیقی» دارد که کشورهای عربی به خصوص عربستان سعودی و همچنین کشورهای غربی برای ایجاد «ناامنی» در مرزهای شرقی ایران «تلاش» می‌کنند.

شماری از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی از جمله علی شمخانی، دبیرشورای عالی امنیت ملی، عربستان سعودی را به تلاش برای ایجاد ناامنی در جنوب شرقی ایران و «ارسال سلاح» و حمایت از «گروه‌های تروریستی» در این منطقه متهم کرده بودند.

عربستان سعودی پیش از این برخی از این گفته‌ها را تکذیب و در عین حال اتهام‌های مشابهی در مورد تلاش برای ایجاد ناامنی به تهران وارد کرده‌است.

ایران گروه جیش‌العدل را یک گروه «تروریستی» می‌داند. این گروه مدعی‌ست «مدافع حقوق سنی‌ها» است. در عین حال چندین حمله مسلحانه و درگیری با نیروهای انتظامی و امنیتی ایران داشته‌است.

XS
SM
MD
LG