لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۹

ترامپ می‌گوید دو شرکت بزرگ هشت هزار شغل در آمریکا ایجاد می‌کنند‎


رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا می‌گوید گروه مخابراتی «اسپرینت کورپ» و شرکت ماهواره‌ای «وان‌وب»، هشت هزار فرصت شغلی خود را به آمریکا می‌آورند؛ دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی‌اش وعده داده بود از فرار فرصت‌های شغلی از کشور جلوگیری خواهد کرد.

آقای ترامپ هشتم دی ماه در جمع خبرنگاران گفته است «روسای [گروه مخابرتی] اسپرینت با من تماس گرفتند و گفتند پنچ هزار فرصت شغلی را به آمریکا برمی‌گردانند. آن‌ها این فرصت‌ها را از دیگر کشورها می‌گیرند [و به آمریکا برمی‌گردانند].»

او افزوده است «در عین حال [شرکت ماهواره‌ای] وان‌وب، شرکت جدید، سه هزار فرصت شغلی به آمریکا برمی‌گرداند. خیلی جالب است».

شرکت ژاپنی-چندملیتی «سافت‌بنک» بیش از ۸۰ درصد سهام «اسپرینت» را در اختیار دارد. این غول تجاری ژاپن، وعده داده است که یک میلیارد دلار نیز در «وان‌وب» سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

ماسایوشی سان، میلیاردر ژاپنی که رئیس سافت‌بنک است، پیش از این خبر از سرمایه‌گذاری‌های تازه‌ای داده بود که ۵۰ هزار فرصت شغلی جدید پدید می‌آورند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید مشخص نیست گفته‌های رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا ارتباطی با این سرمایه‌گذاری و فرصت‌های شغلی تازه داشته باشد یا نه. رویترز می‌گوید «اسپرینت کورپ» در حال حاضر از ارائه توضیح در مورد این موضوع خودداری کرده‌است.

ترامپ پیش از این گفته بود سافت‌بنک قرار است به ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تازه در آمریکا اقدام کند که به ایجاد ۵۰ هزار شغل می‌انجامد. به گزارش وال‌استریت‌جورنال، این سرمایه‌گذاری بخشی از ۱۰۰ میلیارد دلاری‌ست که ماسایوشی سان آن را با «صندوق دارایی مستقل عربستان سعودی» و برخی دیگر شرکای احتمالی ایجاد کرده‌است.

آقای ترامپ موضوع سرمایه‌گذاری سافت‌بنک را، اوایل دسامبر، پس از دیدار با رئیس این شرکت بیان کرده بود.

سافت‌بنک صاحب سهام شرکت‌های بزرگ در آسیا، از جمله شرکت بزرگ تجارت الکترونیکی چین، «گروه علی‌بابا»، نیز هست. رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، آن زمان از ماسایوشی سان نقل کرده بود که گفته است اگر او در انتخابات پیروز نمی‌شد، سافت‌بنک دست به این سرمایه‌گذاری نمی‌زد.

یکی از مهم‌ترین محورهای کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، ممانعت از فرار فرصت‌های شغلی از ایالات متحده بود. او در این مورد با نام بردن از برخی شرکت‌ها و غول‌های بزرگ اقتصادی، بازرگانی و فناوری ایالات متحده از آن‌ها انتقاد کرده بود.

آقای ترامپ از ۲۰ ژانویه هدایت دولت آمریکا را در دست خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG