لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۹

ترامپ از سی‌آی‌ای دیدار کرد


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در نخستین روز کامل کاری خود، به ساختمان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، رفت و حمایت خود را از کارکنان این سازمان اعلام کرد.

آقای ترامپ روز دوم بهمن‌ماه در جمع شماری نزدیک به ۴۰۰ تن از کارکنان این نهاد اطلاعاتی ایالات متحده، در ویرجینیا، گفت «من هزار درصد با شما هستم».

به گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، دیدار و گفته‌های آقای ترامپ در نخستین روز کامل کاری در جمع کارکنان سی‌آی‌ای، به‌عنوان تلاشی برای ترمیم روابط برآورد می‌شود؛ روابطی که در پی گفته‌های آشکار آقای ترامپ در رد ارزیابی نهادهای اطلاهای در مورد «دخالت‌های سایبری روسیه» در کارزار انتخاباتی ایالات متحده، با فراز و نشیب‌هایی روبه‌رو شد.

دونالد ترامپ در پی انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌ها پیرامون ادعاهایی، در مورد وجود اطلاعات شخصی و مالی قابل بهره‌برداری از او در دست کرملین، شدیدا از سی‌آی‌ای انتقاد کرده بود.

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در آن زمان، «نهادهای اطلاعاتی» را متهم کرده بود اجازه داده‌اند که «اخبار جعلی» به رسانه‌ها و افکار عمومی «درز» پیدا کند و گفته بود «آیا ما در آلمان نازی زندگی می‌کنیم؟».

با این‌ همه دونالد ترامپ، در مقام رئیس‌جمهوری، در دوم بهمن ماه به کارکنان سی‌آی‌ای گفته آن‌ها آدم‌هایی «فوق‌العاده و ویژه» هستند و او «همیشه حامی» آنها خواهد بود.

XS
SM
MD
LG