لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۳

در پی حمله مرگبار «پ‌کا‌کا»، ترکیه به «۱۳ هدف» حمله هوایی کرد


تنها طی دو ماه گذشته، دست‌کم ۷۰ نفر از اعضای ارتش و نیروهای امنیتی ترکیه در حملات گرو پ‌کا‌کا کشته شده‌اند
تنها طی دو ماه گذشته، دست‌کم ۷۰ نفر از اعضای ارتش و نیروهای امنیتی ترکیه در حملات گرو پ‌کا‌کا کشته شده‌اند

مقام‌های نظامی ترکیه بدون آنکه شمار دقیقی را اعلام کنند، می‌گویند «چندین» سرباز آن کشور در پی حمله‌ای نسبتا گسترده در جنوب شرقی ترکیه، به دست نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌کا‌کا) کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شبکه خبری «فرات» که به گروه پ‌کا‌کا نزدیک است، نیز با انتشار بیانیه‌ای این حمله را تائید کرده و از قول حزب کارگران کردستان، شمار سربازان ترکیه‌ای کشته شده را ۱۵ نفر عنوان کرده است.

هیچ منبع مستقلی هنوز این شمار از کشته‌شدگان را تائید نکرده است.

ترکیه در پاسخ اقدام به انجام حملاتی هوایی به مواضع این گروه در مناطق جنوب شرقی کرده است.

تازه‌ترین حملات متقابل، در پی افزایش مجدد تنش‌ها میان گروه پ‌کا‌کا و ترکیه صورت می‌گیرد.

خبرگزاری رسمی آناتولی می‌گوید در پی حملات روز یک‌شنبه ۱۵ شهریور ماه، احمد داوداغلو، نخست‌وزیر ترکیه، سفر خود به قونیه برای تماشای مسابقه فوتبال تیم ملی ترکیه را نیمه‌کاره گذاشته و برای شرکت در جلسه امنیتی اضطراری به آنکارا بازگشته است.

خبرگزاری فرانسه، ۱۶ شهریور ماه از قول مقام ارتش ترکیه نقل کرده است که حملات به دو خودروی نظامی انجام شده است.

انفجارها توسط بمب‌های جاسازی‌شده کنار جاده صورت گرفته است.

محل انجام حملات، استان حکاری، در مرز ترکیه، ایران و عراق عنوان شده است.

رئیس‌جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان، خود در گفت‌وگویی تلویزیون تاکید کرده است که ارتش آن کشور «به اشکال مختلف و قاطعانه» پاسخ این حملات را می‌دهند.

ارتش ترکیه، در پاسخ، دو فروند هواپیمای اف ۴ و دو فروند هواپیمای اف ۱۶ را برای انجام آنچه «حملات هوایی سنگین» علیه «۱۳ هدف» تحت کنترل شبه‌نظامیان عنوان کرده، به منطقه فرستاده است.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید گزارش‌های غیر رسمی حاکی از آن است که شمار سربازان ترک کشته‌شده در حملات روز یک‌شنبه، درمقایسه با حملات دیگر «پ‌کا‌کا»، رقم بالایی بوده است.

تنها طی دو ماه گذشته، دست‌کم ۷۰ نفر از اعضای ارتش و نیروهای امنیتی ترکیه در حملات گرو پ‌کا‌کا کشته شده‌اند. رسانه‌های دولتی آن کشور می‌گویند بیش از ۹۶۰ تن از شبه‌نظامیان نیز در حملات ترکیه کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG