لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۲

کشته شدن «۷۰ عضو» پ‌کا‌کا در نبردهای اخیر با ارتش ترکیه


نیروهای شاخه جوانان پ‌کا‌کا در نزدیکd دیاربکر
نیروهای شاخه جوانان پ‌کا‌کا در نزدیکd دیاربکر

ترکیه می‌گوید در «عملیات گسترده» اخیر که نیروهای ارتش آن کشور انجام داده‌اند، دست‌کم ۷۰ تن از افراد حزب کارگران کردستان، «پ‌کا‌کا»، و دو سرباز کشته‌ شده‌اند.

این درگیری‌های چند روزه محدود به خاک ترکیه نبوده و مواضع این گروه در شمال عراق نیز هدف قرار گرفته است.

به گفته ارتش ترکیه جنگنده‌های آن کشور از پایگاه هوایی دیاربکر، در جنوب‌شرقی این کشور، حملات گسترده خود را، روز جمعه از جمله علیه اردوگاه‌های پ‌کا‌کا در شمال عراق انجام داده‌اند.

در بیانیه‌ای که در این مورد منتشر شده آمده است «عملیات در منطقه با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد تا دستور توقف آن صادر شود».

به گفته ارتش ترکیه «اولویت در این عملیات حفظ امنیت نیروهای امنیتی و شهروندان غیرنظامی است».

دست‌کم دو سرباز ارتش ترکیه نیز در این درگیری‌ها کشته شده‌اند. چند تن از نیروهای امنیتی، از جمله افراد پلیس، نیز در مناطق مختلف زخمی شده‌اند.

به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از حملات در منطقه مرزی «جزیره» (جزیره ابن عمر) و «سیلوپی» رخ داده است. در هر دو شهر در مرز سوریه حکومت نظامی برقرار است و هر دو از جمله مراکز اصلی تازه‌ترین عملیات نیروهای ترکیه علیه شبه‌نظامیان کرد به شمار می‌روند.

رسانه‌های ترکیه می‌گویند تا ۱۰ هزار نیروی پلیس و ارتش که از حمایت تانک‌های و خودروهای سنگین برخوردار هستند، در عملیات تازه شرکت کرده‌اند.

مقام‌های ارشد نظامی ترکیه روز شنبه دیداری از نیروهای حاضر در عملیات داشته‌اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، به تازگی تهدید کرده است که شبه‌نظامیان کرد «نابود» خواهند شد.

ترکیه گروه «پ‌کا‌کا» را یک گروه تروریستی می‌داند.

آتش‌بس دو ساله میان شبه‌نظامیان کرد و نیروهای ترکیه در تابستان گذشته عملا شکسته شد و نبردهایی که سه دهه است ادامه دارد، بار دیگر شدت گرفت. طی این سال‌ها بیش از ۴۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

XS
SM
MD
LG