لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۷

پیروزی رادیک بر لوپز در فینال تنیس دوبی


فلیسیانو لوپز تنیس باز اسپانیایی. عکس از (RFE/RL).
فلیسیانو لوپز تنیس باز اسپانیایی. عکس از (RFE/RL).

اندی رادیک، تنیس باز آمریکایی روز شنبه، هشتم مارس، موفق شد با پیروزی بر فلیسیانو لوپز اسپانیایی قهرمان شانزدهمین دوره مسابقات جام تنیس آزاد دبی شود.

اين قهرمان آمريکايی که تا به حال ۲۵عنوان قهرمانی را در جام های متفاوت کسب کرده است، برای رسيدن به فينال اين تورنمنت، رافايل نادال، تنيس باز شماره دو جهان و همچنين نواک جاکويچ، تنيس باز شماره سه جهان را از پيش رو برداشت.


اندی راديک که در رده بندی جهانی در جايگاه ششم قرار دارد روز شنبه در برابر فيليسيا لوپز اسپانيايی قرار گرفت و توانست اين حریف گمنام را شکست دهد.


فليسيانو لوپز هر چند که نتيجه را واگذار کرد اما بازی درخشان و زيبای او تحسين همگان را برانگيخت.
اين تنيس باز چپ دست بارها با بک هند های حساب شده توانست اندی راديک را غافلگير کند.


حضور به موقع و حساب شده بر روی تور به همراه ضربات نرم او به دفعات سه هزار تماشاجی حاضر در استاديوم تنيس دبی را به وجد آورد.


  • «قهرمانی در تورنمنتی که ۱۰ بازيکن برتر جهان در آن حضور دارند کار ساده ای نيست. اما قهرمانی يک ماه پيش من در مسابقات سن خوزه آمريکا باعث شد تا با آمادگی کامل به اين بازی ها بيايم. من پيش بينی می کردم که قهرمان شوم اما انتظار نداشتم در بازی فينال در مقابل لوپز قرار بگيرم.»
اندی رادیک

اما اين سرويس های سنگين و بی پاسخ اندی راديک بود که نتيجه بازی را تعيين کرد و اين فينال ۱۱۵ دقيقه ای در نهايت با نتايج ۶-۷، ۶-۴، ۶-۲ به نفع او تمام شد.


وی که برای اولين بار به دوبی آمده بود در مراسم اهدای جوايز مسابقات گفت: «قهرمانی در تورنمنتی که ۱۰ بازيکن برتر جهان در آن حضور دارند کار ساده ای نيست. اما قهرمانی يک ماه پيش من در مسابقات سن خوزه آمريکا باعث شد تا با آمادگی کامل به اين بازی ها بيايم. من پيش بينی می کردم که قهرمان شوم اما انتظار نداشتم در بازی فينال در مقابل لوپز قرار بگيرم.»


فليسيانو لوپز ۲۷ ساله که در رده بندی تنيس جهان جايگاه نه چندان جالب چهل و يکم را دارد، در بازی نیمه نهایی، نيکولای داويدنکو، تنيس باز شماره چهار جهان را با نتايج ۶-۴ ۴-۶ ۷-۵ مغلوب کرد تا به عنوان شگفتی ساز اين دوره از مسابقات شناخته شود.


ديگر شگفتی اين جام، شکست غير منتظره راجر فدرر، تنيس باز شماره يک جهان در اولين بازی خود در مقابل اندی موری انگليسی بود. اين اولين شکست راجر فدرر در اولين بازی يک تورنمنت در سه سال و نيم گذشته بود.


حذف زود هنگام فدرر و ناکامی بزرگانی همچون نادال، جاکوويچ، داويدنکو و ديويد فرر در اين جام ۵/۱ ميليون دلاری، نشان دهنده سطح کيفی و فشردگی تورنمنت دبی است.


هر چند راجر فدرر در مسابقات تنيس آزاد استراليا نيز مغلوب جاکويچ شده بود و به اعتقاد کارشناسان از آمادگی لازم برخوردار نبود، اما چهار بار قهرمانی او در جام دبی باعث شده بود که اغلب طرفدارانش انتظار پنجمين قهرمانی او را نيز داشته باشند.


ولی ۳۰۰ هزار دلار جايزه نقدی برای قهرمان این مسابقه مبلغی نبود که ساير تنيس بازان حرفه ای براحتی از آن بگذرند.


قرار است به مدت سه سال جوايز اين مسابقات را بانک بارکليز پرداخت کند و به همين دليل است که پيشوند «بارکليز» به نام اين تورنمنت اضافه شده است.


XS
SM
MD
LG