لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۰

تلفات ارتش آمریکا در عراق به چهار هزار نفر رسید


استان دیاله یکی از مرگبار ترین مناطق برای شهروندان عراقی و سربازان آمریکایی به شمار می رود.(عکس: AFP)
استان دیاله یکی از مرگبار ترین مناطق برای شهروندان عراقی و سربازان آمریکایی به شمار می رود.(عکس: AFP)

با کشته شدن چهار سرباز آمريکايی در روز يکشنبه در بغداد تلفات سربازان اين کشور پس از گذشت پنج سال از حمله به عراق، به چهار هزار نفر رسيد.


مقامات نظامی آمريکا روز يکشنبه اعلام کردند که يک بمب کنار جاده ای موجب کشته شدن چهار سرباز آمريکايی در بغداد شده است.


سال ۲۰۰۷ مرگبارترين سال برای نيروهای آمريکايی در عراق بوده و در طول این سال، ۹۰۱ نفر از سربازان آمريکايی در اين کشور کشته شدند.


به گزارش خبرگزاری آسوشيتد پرس، پاتريک اوانز، از سخنگويان ارتش آمريکا، به تمامی خانواده هايی که «عزيزی را در عراق از دست داده اند» تسليت گفت و افزود:« موفقيت های قابل توجهی در عراق به دست آمده ولی هنوز کار زيادی در اين کشور بايد انجام بگيرد.»


ارتش آمريکا هنوز مشخصات چهار سرباز کشته شده آمريکايی را منتشر نکرده است.


سال ۲۰۰۷ مرگبارترين سال برای نيروهای آمريکايی در عراق بوده و در طول این سال، ۹۰۱ نفر از سربازان آمريکايی در اين کشور کشته شدند.

در همین حال، موج دیگری از بمبگذاری های انتحاری، حملات راکتی و شليک گلوله موجب کشته شدن دهها نفر در شهرهای مختلف عراق شده است.


مرگبارترين حمله روز يکشنبه در شهر شمالی موصل اتفاق افتاده است.


مقامات عراقی گفتند که بر اثر حمله انتحاری به يک پادگان در غرب موصل، دست کم ۱۳سرباز عراقی کشته و ۴۲ نفر ديگر زخمی شدند.


يک بمبگذار انتحاری با کاميونی حامل مواد منفجره، ساعت هفت صبح به وقت محلی، به پادگانی در موصل حمله کرده و اين کاميون بر اثر برخورد با موانعی که در مقابل درب ورودی پادگان وجود داشت، منفجر شد.

شهر موصل سومين شهر بزرگ عراق است و گفته می شود که مقر نيروهای القاعده در اين کشور است.


منطقه سبز بغداد نيز که مقر پارلمان عراق و سفارت آمريکا است روز یکشنبه مورد حمله شديد راکتی شورشيان قرار گرفت.


منطقه سبز که از آن به شدت محافظت می شود در سال گذشته و در زمانی که خشونت ها در اين شهر بالا گرفت، چند بار مورد اصابت راکت و خمپاره قرار گرفت ولی حمله ای به شدت دیروز امری نادر توصيف شده است.


مقامات نظامی آمريکا همچنين اعلام کردند که سربازان آمريکايی ۱۲ مرد مسلح را در باقوبا، که خود را آماده حمله انتحاری می کردند، کشته اند.


پليس بغداد نيز اعلام کرد که مناطقی در شرق بغداد، در روز يکشنبه راکت باران شدند، که بر اثر آن ده غير نظامی کشته و ۲۰ نفر ديگر زخمی شده اند.


يک حمله انتحاری نيز در منطقه شيعه نشين شولا در بغداد، موجب کشته شدن هفت نفر شده است. تيراندازی مردان مسلح به سوی غير نظاميانی که در جنوب شرقی بغداد، منتظر اتوبوس يودند، موجب کشته شدن دست کم هفت نفر و زخمی شدن ۱۶ نفر ديگر شده است.


پليس عراق همچنین اعلام کرد که شش جسد در بغداد، چهار جسد در موصل و دو جسد در کوت کشف شده است. تمامی این افراد با شلیک گلوله کشته شده بودند. در شهر کوت بارها نيروهای دولتی با شبه نظاميان شيعه درگير شده اند.


انفجار يک بمب کنار جاده ای نيز، در شهر شمالی توز خورماتو، موجب کشته شدن چهار سرباز عراقی شد.


XS
SM
MD
LG