لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۰

دو انفجار در عراق ۲۳ کشته برجای گذاشت


۲۳ نفر در دو بمبگذاری در رمادی جان باختند.
۲۳ نفر در دو بمبگذاری در رمادی جان باختند.
روز چهارشنبه بر اثر دو بمب گذاری انتحاری و پياپی در شهر رمادی در غرب عراق ۲۳ نفر کشته و فرماندار استان انبار و حداقل ۳۰ نفر ديگر زخمی شدند. اين تازه ترين مورد از بمب گذاری های انتحاری عليه اهداف دولتی در عراق است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه اين بمب گذاری ها که حدس زده می شود کار گروه القاعده باشد دفتر استانداری انبار را هدف گرفته و در جريان آن گروهی از مقامات امنيتی اين استان کشته شدند.

بمب اول حدود ساعت ۳۰/۹ بامداد به وقت محلی در چهار راهی در حوالی ساختمان استانداری منفجر شد حدود نيم ساعت بعد قاسم محمد عبيد استاندار انبار به همراه گروهی از مقامات جهت بازديد به محل انفجار رفتند. فردی که لباس ارتش عراق را برتن داشت به سوی استاندار دويد ، ماموران امنيتی و محافظان وی را متوقف کرده ولی در همان لحظات اين فرد مواد منفجره يی را که به خود بسته بود ، منفجر کرد.

به گفته معاون استانداری انبار ، استاندار با هواپيما به بغداد منتقل شده و در بيمارستان تحت مداوا است.

معاون استانداری انبار می گويد اين بمب گذاری کار گروه القاعده است. وی در عين حال به خاطر ضعف و تعلل نيروهای امنيتی آنها را مورد انتقاد قرار داد و گفت گروهی در صفوف اين نيروها نفوذ کرده و با عوامل تروريست همکاری کرده اند.

بمب گذاری روز چهارشنبه در رمادی تاره ترين مورد از بمب گذاری های هماهنگ و برنامه ريزی شده يی است که در ماهها اخير ساختمانها و مراکز دولتی در عراق را هدف گرفته است.تلفات اين بمب گذاری های طی چهار ماهه اخير به بيش از ۴۰۰ نفر می رسد.

مجموعه بمب گذاری های اين دور از حملات تروريستی فقط در شهر بغداد بيش از هزار و پانصد مجروح به جای گذاشته است.

با وجوديکه در سال اخير در مقايسه با سال های گذشته به شکل چشمگيری از ابعاد حملات خشونت آميز در عراق کاسته شده ولی هنوز هم بمب گذاری ها و مسئله امنيت در عراق يک نگرانی جدی است.

در ماه نوامبر تعداد تلفات حملات خشونت آميز در عراق به پايان ترين حد رسيده بود. ولی در ماه دسامبر با درنظر گرفتن ۱۲۷ کشته مربوط به بمب گذاری ۸ دسامبر، در شهر بغداد، شاهد بالاترين رقم تلفات از زمان اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ بوده ايم.
XS
SM
MD
LG