لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۷

تماس تلفنی گردشگر ربوده شده ژاپنی با خانوده اش


ساتوشی ناکامورا، مهرماه گذشته در بم ربوده شد.
ساتوشی ناکامورا، مهرماه گذشته در بم ربوده شد.

محمد علی حسينی، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، روز يکشنبه، دوم دسامبر، اعلام کرد: دانشجوی ژاپنی که در جنوب ايران ربوده شده ، با خانواده اش تلفنی صحبت کرده است.


آقای حسينی گفت: اين جهانگرد ۲۳ ساله ژاپنی که مهرماه گذشته در استان کرمان توسط «اشرار» ربوده شده ، صحيح و سالم است و در دو يا سه روز گذشته با خانواده اش صحبت کرده است.


سخنگوی وزارت امور خارجه در اين مورد افزود که دولت ايران به تلاش خود برای آزادی اين شهروند ژاپنی ادامه می دهد ولی توضيح بيشتری در اين مورد اعلام نکرد.



دولت ایران پیشتر اعلام کرده بود که اشرار این شهروند ژاپنی را از ایران خارج کرده اند.

دولت ایران پیشتر اعلام کرده بود که اشرار این شهروند ژاپنی را از ایران خارج کرده اند.


ساتوشی ناکامورا، مهرماه گذشته در مهمانسرايی در محله عيش آباد بم سکونت داشت و هر روز برای بازديد از نقاط مختلف شهر بم از محل مهمانسرا خارج می شد که در یکی از این بازدیدها توسط افراد مسلح ربوده شد.


اين گروگانگیری موجب شد که يکی از اعضای بلندپايه کابينه ژاپن، به مسافران ژاپنی که قصد سفر به ايران دارند هشدار دهد که «از مسافرت به جنوب ايران و مناطق هم مرز با افغانستان و پاکستان خودداری کنند.»


یک مقام امنیتی ایران پیشتر گفته بود که این جوان ژاپنی توسط گروهی به رهبری اسماعيل شه بخش به گروگان گرفته شده است.


اسماعيل شه بخش که به عنوان رهبر گروهی از«اشرار مسلح» منطقه شناخته می شود، در ازای آزادی این جوان ژاپنی خواهان آزادی پسرش شده است.


اين نخستين بار نيست که گردشگران خارجی در استان کرمان يا سيستان و بلوچستان، توسط گروه های مسلح به گروگان گرفته می شوند.


در تابستان سال جاری دو گردشگر بلژيکی در منطقه فهرج در نزديکی مرز استان های کرمان و سيستان و بلوچستان ربوده شدند که پس از مدتی با دخالت دولت ايران آزاد شدند.


XS
SM
MD
LG